Regia de Transport din Timișoara devine societate pe acțiuni

Regia de Transport din Timișoara devine societate pe acțiuni

Una din regiile – ”gaură neagră” ale municipalității timișorene, care mereu a avut nevoie de subvenții consistente, Regia Autonomă de Transport Timișoara (RATT), se transformă în societate pe acțiuni. Aparent, motivul oficial este acela ca noua entitate să poată accesa fonduri europene pentru a se dezvolta.

În primăvara acestui an, după ce și-au prezentat raportul de activitate pe anul precedent, cei de la RATT au cerut Primăriei Timișoara subvenții de aproape 15.000.000 de euro. Primăria nu plătește doar pentru gratuitățile la călătoriile cu tramvaiul în cazul anumitor categorii sociale, dar subvenționează și alte activități ale regiei. Ultimul moft are legătură cu ambarcațiunile care nu pot încă circula pe Bega, iar echipajele de marinari, special școliți în acest sens, iau lună de lună salariile fără să lucreze pe vasele de călători.

Anul acesta Regia Autonomă de Transport Timişoara va deveni societate pe acţiuni. Proiectul privind schimbarea organizării juridice va fi supus votului în această săptămână. Conform proiectului de hotărțre, capitalul social al noii societăţi va fi de 3.000.000 lei, după cum urmează:” a- în numerar, subscris şi vărsat, este în cuantum de 150.000 lei; b- în natură bunuri imobile în valoare de 2.850.000 lei. (2) Capitalul social iniţial este divizat în 3.000 de acţiuni nominative dematerializate. Valoarea nominală a unei acţiuni este de 1.000 lei”. „Patrimoniul propriu al Regiei Autonome de Transport Timişoara, aşa cum rezultă din situaţiile financiare întocmite la data de 31.12.2016, în valoare de 1.355.777 lei, va fi preluat de SC Societatea de Transport Public Timișoara SA, precum și a activului și pasivului regiei.” Cât priveşte motivaţia schimbării formei juridice, principalul motiv este accesarea de fonduri europene: „Schimbarea formei juridice de organizare duce la posibilitatea accesării fondurilor europene pentru finanţarea diverselor programe de modernizare a infrastructurii serviciilor comunitare de utilităţi publice. Este imperios necesar a se respecta prevederile Regulamentului (CE)1370/2007, regulament care a stabilit condiţiile pe care autorităţile competente trebuie să le respecte atunci când impun sau contractează obligaţii de serviciu public”.