Naval Group și Șantierul Naval Constanța au anunțat că „resping cu fermitate campania de fake news la adresa asocierii care urmărește difuzarea de informații false către media și opinia publică”.

„Asocierea dintre Naval Group și Șantierul Naval Constanța s-a clasat pe prima poziție la licitația pentru construirea celor patru corvete multifuncționale, care a fost o procedură internațională corectă și transparentă. Asocierea reafirmă angajamentul de a construi corvetele în Șantierul Naval Constanța, cu o implicare consistentă a industriei românești de apărare. Orice alte informații vehiculate reprezintă un fals grosolan din categoria fake news și ne rezervăm dreptul de a întreprinde toate măsurile juridice necesare. Reiterăm principiile care ne-au ghidat pe parcursul procesului competitiv deschis de Ministerul Apărării Naționale – cea mai performantă tehnologie la cel mai competitiv preț pentru Forțele Navale Române”, se arată în comunicatul remis presei.

Despre Naval Group

Cu acționar majoritar Republica Franceză, Naval Group este lider european în construcția de nave militare. Spre deosebire de competitorii care produc preponderent nave civile, Naval Group produce doar nave militare, toate de ultimă generație: corvete, fregate, portavioane și submarine, inclusiv submarine cu propulsie nucleară. Chiar vineri a fost lansat la apă SUFFREN, submarin cu propulsie nucleară care va dota flota Republicii Franceze.

Despre Șantierul Naval Constanța

Înființat de Anghel Saligny acum peste 125 de ani, Șantierul Naval Constanța a produs peste 400 de nave militare și comerciale, fiind șantierul cu cea mai vastă experiență și cu cele mai multe nave construite. Numai în ultimii 17 ani de la privatizare, șantierul a construit si livrat peste 30 de nave. SNC este auditat internațional în privința capabilității de a construi nave militare de tipul corvetelor, dar și de dimensiuni mult mai mari. De asemenea, Șantierul Naval Constanța are o certificare NATO pentru construcția și reparația de nave militare.

Fiind listat la bursă din anul 1997, este lesne de înțeles că acționariatul SNC este cunoscut și toate criteriile legale sunt respectate, precizează sursa citată.

Navalistii SNC au construit Fregata Mărășești la șantierul 2 Mai Mangalia, înființată intial ca secție de producție a Șantierului Naval Constanța.

Relevant este și faptul că Șantierul Naval Constanța, prin transferul de tehnologie realizat de BAE Systems, asigură andocarea, întreținerea și lucrările periodice de modernizare a fregatelor tip 22 Regina Maria și Regele Ferdinand, construite în șantiere britanice, de la livrarea acestora către Forțele Navale Române până în prezent.

După atribuirea contractului de construire a celor patru corvete multifuncționale firmei franceze Naval Group, grupul olandez Damen a depus o plângere, în termenul legal de 10 zile,  la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) și, în paralel, a sesizat Curtea de Apel București „pentru multiple nereguli care au afectat rezultatul Programului de înzestrare esențial „Corvetă multifuncțională”. Legat de această situație, ministrul Apărării, Gabriel Leș, a declarat, pentru „Evenimentul zilei”, că, până la o decizie definitivă a instanței, nu poate semna contractul cu firma câștigătoare.

Te-ar putea interesa și: