Rafila: „Redeschiderea sau funcţionarea şcolilor nu a dus la o creştere a numărului de cazuri”. El spune că nu există elemente care să genereze o astfel de suspiciune.

Impactul nu a fost unul negativ

„Nu sunt elemente care să genereze suspiciunea că redeschiderea sau funcţionarea şcolilor a dus la o creştere a numărului de cazuri. Totdeauna trebuie să ne uităm pe cifre şi să vedem care este incidenţa în populaţia generală, care este incidenţa în rândul elevilor, a cadrelor didactice. În mod evident, în rândul elevilor cifrele sunt mai mici decât în populaţia generală. Este clar că impactul nu a fost negativ. Mai mult, dezvoltarea unor reguli de bună practică igienică, de protecţie individuală în rândul copiilor cred că ajută la controlul pandemiei. (…) Iar vaccinarea cadrelor didactice şi a personalului didactic va duce la înlăturarea temerilor privind eventualele riscuri pentru aceştia în ceea ce priveşte interacţiunea lor cu copii”, a afirmat medicul Alexandru Rafila.

O scoală bine organizată nu prezintă riscuri

El a precizat că şcoala bine organizată cu reguli clare nu prezintă niciun fel un risc în ceea ce priveşte infecţia cu SARS-CoV-2.

„Din punct de vedere al pandemiei – şi lucrul acesta a fost demonstrat de foarte multe ţări – şcoala bine organizată cu reguli foarte clare, cu personal instruit, cu copii care sunt îndrumaţi să respecte aceste principii de protecţie individuală nu prezintă niciun fel un risc. Și cred că lucrul acesta trebuie foarte serios luat în considerare atunci când se iau decizii”, a spus Rafila în cadrul evenimentului “Educaţie remedială pentru copiii vulnerabili – intervenţii directe ca răspuns la nevoile actuale”, organizat online de Salvaţi Copiii România, scrie Agerpres.

Rafila: „Redeschiderea sau funcţionarea şcolilor nu a dus la o creştere a numărului de cazuri”. Rafila propune introducerea în orele de educaţie remedială a unor cursuri de consiliere psihologică.

În România în zonelor considerate ca fiind cu risc crescut epidemiologic, CNSU a decis ca este permisă continuarea studiilor cu prezență fizică la școală doar pentru elevii din anii terminali. În condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului Educației și al ministrului Sănătății. Numai în zonele unde incidența cumulată la 14 zile nu depășește 6 la mia de locuitori.

Spre exemplu în municipiul Timișoara și în marea majoritate a localităților din județul Ilfov, școlile funcționează doar în regim online.

La rândul său, secretarul de stat în Ministerul Educaţiei Sorin Ion a declarat joi că nu este luată în calcul, în prezent, organizarea în sistem online a simulărilor sau a examenelor naţionale.

El a precizat că, din 22 martie, se pot organiza simulări în localităţile unde indicele de infectare cu SARS-CoV-2 este de până în şase la mia de locuitori.