Putin va turba. Noul spărgător de gheață tocmai s-a stricat

Putin va turba. Noul spărgător de gheață tocmai s-a stricat

Modernizarea flotei de spărgătoare de gheață este una din prioritățile liderului de la Kremlin, care a ordonat că transportul maritim de-a lungul rutei maritime a Nordului Rusiei trebuie să atingă 80 de milioane de tone până în 2025.

Mai mult ca sigur Vladimir Putin va vedea roșu: în cadrul testelor în Marea Baltică, noul spărgător de gheață cu propulsie nucleară, Arktika, a suferit un accident.

Un scurt circuit a distrus unul din cele trei motoare electrice ale navei, deocamdată testele făcându-se cu sistemul electric și nu propulsia nucleară.

Problema este una majoră: singura modalitate de a repara motorul stricat (motorul are 20MW și o greutate de 300 de tone) este practicarea unei găuri în suprastructura navei pentru a-l înlocui cu unul nou.

Ne puteți urmări și pe Google News

Vestea proastă este că această operațiune se poate face numai cu nava la cheu și va antrena un an de întârziere de punere în exploatare a celui mai puternic spărgător de gheață din lume.

Testele au continuat totuși cu două motoare în lucru. Specialiștii se întreabă cum va naviga nava, în mai, fiind planificată o rută din șantierul din Sankt-Petersburg la Murmansk. Defecțiunea a antrenat și oprirea unei elice, din cele trei ale navei.

„Veți cumpăra o mașină nouă căreia îi lipsește o roată?”, a întrebat Andrei Zolotkov, răspunzând unei întrebări adresate de The Barents Observer cu privire la soarta spărgătorului de gheață.

Zolotkov este directorul grupului Bellona din Murmansk, grup axat pe siguranța nucleară în nordul Rusiei. Anterior el a lucrat ca inginer la Atomflot, baza de service pentru flota de spărgătoare de gheață cu propulsie nucleară.

Zolotkov a estimat că este posibil ca Arktika poate naviga până la Murmansk și să-și continuie apoi testele pe mare dar, având în vedere defecțiunea și că merge în două elice, „la ce bun și în ce scop?”.

Zolotkov a pus în discuție și chestiunea manevrabilității navei în condițiile în care o elice din trei nu funcționează.

Modernizarea flotei de spărgătoare de gheață este una din prioritățile liderului de la Kremlin, care a ordonat că transportul maritim de-a lungul rutei maritime a Nordului Rusiei trebuie să atingă 80 de milioane de tone până în 2025.

Aceasta este o creștere de opt ori mai mare față de 2017, când 10,7 milioane de tone au fost expediate în apele arctice rusești.

Foto: Rosatomflot