Protecția Consumatorului a închis restaurantele din mall Băneasa. Uleiul folosit la prăjit, neschimbat de două săptămâni
- Mădălina Sfrijan
- 18 februarie 2025, 17:13

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a efectuat un control amplu la Băneasa Shopping City. În urma verificărilor, 99% dintre comercianții din domeniul fast food și restaurante au fost închiși, inclusiv Carrefour Băneasa.
Restaurante închise în mall-ul din Băneasa
Verificările efectuate au scos la suprafață numeroase nereguli. Acestea au dus la suspendarea activității și la sancționarea comercianților. De asemenea, Carrefour Băneasa, cel mai mare hipermarket din rețea, a fost închis integral.
Autoritățile au cerut evacuarea atât a clienților, cât și a personalului, iar activitatea a fost suspendată pe termen nelimitat.
Alimente depozitate neconform și ulei neschimbat de două săptămâni
Decizia a fost luată din cauza unor deficiențe grave descoperite de inspectorii ANPC. Conform primelor informații, 45 de comercianți care operează în domeniul fast food și restaurante din Băneasa Shopping City au fost sancționați.
Inspectorii au găsite nereguli legate de depozitarea și manipularea alimentelor și au retras sute de kilograme de produse neconforme.

Cristian Popescu Piedone.Sursa foto: Razvan Valcaneantu EEC
Zeci de restaurante din mall Băneasa, închise
Agenții economici vizați vindeau preparate și sosuri depozitate la temperaturi necorespunzătoare. De asemenea, o parte dintre aceștia prăjeau cartofii în ulei neschimbat de două săptămâni.
Unele locații vor avea posibilitatea să își reia activitatea după ce vor remedia problemele identificate.
Șir de controale
În ultimele zile, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat acțiuni de control la nivel național. În primă fază au fost vizate centrele rezidențiale destinate persoanelor vârstnice, celor cu dizabilități și minorilor.