Profesorii de socio-umane, școliți după manuale digitale

Profesorii de socio-umane, școliți după manuale digitale

Cadrele didactice din domeniul științelor socio-umane pot răspunde mai ușor provocărilor de la clasă în era informațională. Cu ajutorul unui manual digital, îi fac pe elevi să înțeleagă materii pe care le percep ca fără legătură cu viața reală.

Peste 5.000 de pro - fesori din învă țământul preuniversitar, cu specializări în sfera științelor socio-umane, au fost formați în cadrul unui proiect neconvențional de perfecționare.

Proiectul „Cadrul didactic - un profesionist în sistemul de învățământ”, ID 53889, cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa prioritară 1 „Educația şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societății bazate pe cunoaştere”, Domeniul major de intervenție 1.3. „Dezvoltarea resurselor umane în educație şi formare profesională”, derulat pe o perioadă de trei ani, a fost implementat de către Ministerul Educației Naționale prin Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanțare Externă în parteneriat cu SC SIVECO România SA, Centrul pentru Dezvoltare şi Inovație în Educație – TEHNE şi SC Milenium Design Group SRL.

Profesorii au avut ocazia să acceseze portalul care integrează cursurile interactive (http://socioumane.pmu. ro/) și un manual digital – un ghid interactiv de proiecte transdisciplinare.

Ne puteți urmări și pe Google News

Etica, explicată prin aplicații

Manualul e disponibil atât online, pe portalul web, cât și ca aplicație locală pe calculator sau tabletă (pentru sistemele de operare Windows și Android) și conține o paletă largă de teme din domenii precum antropologie, epistemologie, etică și economie, ce permite conexiuni între discipline. Acesta include aplicații interactive ce pot fi lansate direct din pagină, simulări, galerii de imagini, clipuri, panorame 360 de grade și explorare 360 de grade a obiectelor. Elevii reușesc astfel să înțeleagă și să accepte mai ușor relevanța unor materii pe care adesea le percep ca fără legătură cu viața reală.

Programul de formare bazat pe aplicații software inovative reprezintă un pas important în conectarea profesorilor la pulsul erei digitale şi la transformarea procesului educațional din România.