Drumul naţional 1C are o lăţime de doar 7 metri, în loc de 12 metri. În prezent, drumul naţional 1C, care vine de la Cluj-Napoca şi ajunge la Dej, de unde se bifurcă spre Baia Mare şi Dej, este strangulat în dreptul comunei Apahida. Dacă, în rest, şoferii pot circula liniştiţi pe un drum cu două benzi pe sens, în Apahida sunt nevoiţi să circule foarte atent deoarece, pe marginea drumului, firma constructoare a montat borduri neadecvate unui drum naţional.

„Pe lângă faptul că este îngust mai sunt şi borduri. Dacă este coloană, ambulanţele trebuie să aştepte deoarece şoferii nu au unde să-şi tragă maşinile pentru că pe marginea drumului sunt borduri”, spune primarul comunei Apahida, Ionel Fărcaş. Între timp, numărul de autoturisme care tranzitează zona a depăşit limita maximă, ajungând la 24.000, în 24 de ore.

Aruncă pisica în ograda vecinului

Instituţiile statului implicate în acest scandal dau vina una pe cealaltă. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), care desfăşoară lucrări de reabilitare a drumul na ţional, în valoare de 47 de milioane de euro, dă vina pe Primăria Apahida care a eliberat o autorizaţie de construire pentru introducerea sistemului de canalizare, executat fără respectarea a cestui act. Într-un document semnat de directorul general al CNADNR, Dorin Tiron, se arată că, din această cauză, drumul a rămas la vechea lăţime, de şapte metri.

„Executarea soluţiei din proiectul iniţial (cea cu o lăţime de 12 metri – n.r.) ar presupune realizarea ca pacităţii portante a terenului de fundare şi mutarea utilităţilor din zona drumului, lucrări ce ar determina mărirea termenului de finalizare cu 400 de zile şi a costului final cu încă două milioane de euro”, se arată în documentul CNADNR. Pentru reabilitarea DN 1C dintre Cluj şi Bistriţa-Năsăud, a fost organizată o licitaţie, adjudecată de firma FCC Construzzioni. Dorina Tiron mai susţine că a acţionat Primăria Apahida în judecată pentru a recupera 4,9 milioane de lei, în jur de 1,2 milioane de euro, drept daune pentru amplasarea greşită a sistemului de canalizare.
 
Primarul Ionel Fărcaş susţine că instituţia pe care o conduce a câştigat procesul şi că cei de la CNADRN încearcă să ascundă a devărul. „Tribunalul Comercial şi Curtea de Apel Cluj ne-au dat dreptate şi au respins cererea celor de la compania de drumuri pe motiv că nu pot avea asemenea pretenţii. La data la care s-au executat lucrările de canalizare au fost descoperite unele probleme în proiectarea sistemului, s-au găsit soluţiile necesare şi au încheiat şi un proces-verbal care a fost semnat şi de specialiştii de la CNADNR”, a încheiat primarul din Apahida.