POPRTUL CONSTANȚA, călcat de CORPUL DE CONTROL de la TRANSPORTURI

POPRTUL CONSTANȚA, călcat de CORPUL DE CONTROL de la TRANSPORTURI

Inspectori ai Corpului de Control al ministrului interminar al Transporturilor, Rovana Plumb, au fost trimiși să efectueze controale la Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța (CN APMC). Portul Constanța, privit ca obiectiv strategic de interes național, este disputat în ultimii ani de forțe politice și economice din sfera de interese al coaliției aflată la guvernare, în joc fiind afaceri de sute de milioane de euro.

Controlul CC al Ministerului Transporturilor găsește Portul Constanța într-o situație nemaiîntâlnită. Directorul general, Dan Nicolae Tivilichi, a fost pus în fața unei decizii definitive a Curții de Apel care a anulat, luni, procedura de selecție prin care obținuse, în urmă cu doi ani, postul de conducere. Concursul a fost contestat în contencios administrativ de o fostă angajată care s-a îndreptat, astfel, împotriva CNAPMC și a noului director general. Reclamanta a pierdut procesul, la fond, însă Curtea de Apel Constanța i-a admis recursul și i-a dat dreptate. Deși ea nu participase la procedura de selecție pentru funcția de director al CNAPMC.

Atribuțiile directorului general al Portului Constanța au fost preluate, ieri, de directorul economic Dan Șerban, până la ședința Consiliului de Administrație care va avea loc săptămâna viitoare. Atunci va fi desemnat un director interimar pentru o perioadă de patru luni, cu posibilitate de prelungire cu alte două luni, până când ministerul Transporturilor va decide data reluării procedurii de selecție a directorului general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța (CN APMC). Dan Nicolae Tivilichi este în continuare membru al Consiliului de Administrație al Portului.

Tivilichi susține că între decizia instanței și descinderea Corpului de Control de la Transporturi nu este nicio legătură. Inspectorii ar fi descins în urma unei sesizări a operatorilor portuari, nemulțumiți de deciziile luate la ultima ședință AGA când “s-a simulat ținerea unei AGA având ca obiect discutarea unor chestiuni firești pentru activitatea curentă - chestiuni pe care AGA le-a ignorat ulterior – pentru a disimula o agendă mai obscură, respectiv cea referitoare la schimbarea CA-ului în mod nelegal și nestatutar”. Iar Ministerul Transporturilor informează că “în cadrul acțiunii de control vor fi verificate aspectele referitoare la respectarea și implementarea dispozițiilor OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă, cu modificările și completările ulterioare precum și alte aspecte ce țin de activitatea companiei”.