Conformându-se noilor tendințe, și Oliver Blume, şeful producătorului de maşini sport Porsche AG - o subsidiară a Volkswagen - a anunţat marţi că cele mai noi motoare diesel ar putea fi ultimele.
Conformându-se noilor tendințe, și Oliver Blume, şeful producătorului de maşini sport Porsche AG - o subsidiară a Volkswagen - a anunţat marţi că cele mai noi motoare diesel ar putea fi ultimele, transmite Reuters, citată de Agerpres.
După ce mai mulți giganți ai industriei și-au anunțat oficial orientarea spre electric, recunoscând că viitorul auto va fi electric, și Porsche se aliniază, după o investiție majoră de un miliard de euro în modernizarea principalei sale fabrici - Zuffenhausen (Stuttgart) - unde va produce primul model exclusiv electric, Mission E.
Porsche va crea la Stuttgart cel puţin 1.400 de locuri de muncă pentru a dezvolta, construi şi vinde un rival la automobilul electric Model S al grupului american Tesla. Modelul cu patru locuri Mission E va fi lansat pe piaţă în anul 2019 şi va avea o autonomie de 500 de kilometri.
Este primul producător auto german care declară public că ar putea renunţa la motoarele diesel.
Blume nu a declarat că vizează o producție exclusiv electrică, așa cum a anunțat Volvo, ci că până la sfârşitul deceniului, Porsche va decide dacă motoarele diesel au un viitor în companie.
În prezent, Porsche analizează strategia sa privind motoarele, iar brandul va oferi în următorii 10-15 ani un mix de motoare cu combustie internă, vehicule hibrid plug-in şi modele complet electrice.
Porsche a raportat vânzări record în primul semestru din 2017, datorită majorării cererii pe cea mai mare piaţă a sa, China.
La finalul anului 2015, Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Grupul german a pus capăt acţiunilor demarate de justiţia americană, după ce a acceptat să plătească o amendă de 2,8 miliarde de dolari. În total, cel mai mare constructor auto din lume a acceptat să plătească aproximativ 23 de miliarde de dolari în SUA, în principal pentru a-i despăgubi pe cei aproximativ 600.000 de automobilişti americani şi a repara pagubele provocate mediului de motoarele sale diesel manipulate.