Motivul: ofertantul, societatea Ager Leasing IFN (aceeaşi care, în 2006, a livrat Internelor 6.000 de autospeciale Dacia Logan), nu ar fi autorizat să vândă produse Subaru.

De altfel, la începutul lunii trecute, compania a atacat în instanţă procedura de achiziţie a autospecialelor, dezbaterile în acest proces urmând să aibă loc peste două săptămâni.

Distribuitori-fantomă şi informaţii false

Concret, în documentele care au ajuns pe masa magistraţilor, reprezentanţii Subaru Motors susţin că Ager Leasing ar fi depus, pentru participarea la licitaţie, acte ce arată că ar avea autorizaţie emisă de dealerul Pro Motor, firmă care, în ciuda celor arătate în documente, nu face parte dintre dealerii Subaru.

„Probele administrate relevă realitatea că Pro Motor nu este dealer Subaru, autorizat de producător, ci acţionează în calitate de intermediar, neputând emite în persoană proprie autorizarea cerută. Din probele depuse se confirmă că dealerul autorizat care ar putea emite o astfel de autorizaţie nu este Pro Motor, ci dealerul german Allrad – Automobile GmbH şi, eventual, Subaru Deutschland GmbH. Numai aceste entităţi ar fi avut îndrituirea să emită autorizarea, direct către ofertantul Ager Leasing, pentru ca această autorizare să fie conformă cerinţelor documentaţiei de atribuire, fapt care nu s-a realizat“, arată oficialii Subaru Trading. Mai mult, susţin aceştia, Ager Leasing nu ar fi respectat nici cerinţele caietului de sarcini, întrucât niciuna dintre cele cinci unităţi de service pentru autospeciale, indicate în ofertă, nu este agreată de Subaru şi au fost şi ele acţionate în instanţă.

Drept urmare, pe motiv că Ager Leasing nu este autorizată, iar actele pe care le-a depus pentru înscrierea la licitaţie sunt pline de falsuri, Subaru le cere judecătorilor suspendarea procedurii de achiziţie, care a început în mai 2007, dar pentru care contractul nu a fost încă semnat.

Subaru, contrazisă de Consiliul de Soluţionare a Contestaţiilor

La începutul anului, Subaru Motors a contestat licitaţia adjudecată de Ager Leasing la Consiliul Naţional de Soluţ ionare a Contestaţiilor, care i-a respins însă argumentele ca „nefondate“. Poliţia le cere, la rândul său, magistraţilor să respingă plângerea companiei Subaru, întrucât licitaţia ar fi fost adjudecată legal de Ager Leasing.

Experţii în domeniul leasingului au explicat, ieri, că, potrivit legii, relaţia furnizor-ultilizator e directă. Oferta, preţurile ţin de furnizor, iar Subaru nu are şansă să câştige, pentru că dealerul a fost ales de poliţie, şi nu de Ager Leasing.

„Ager Leasing, ca Instituţie Financiară Nebancară (IFN), finanţează achiziţia, nu vinde respectivele maşini. Problemele de autorizare despre care vobeşte Subaru nu sunt o problemă a firmei de leasing“, explică specialiştii.

La rândul lor, reprezentanţii Ager Leasing susţin că, deşi nu a participat la procedura de achiziţie demarată de IGP, Subaru încearcă acum să se substituie dealerului din Germania. „Maşinile au un preţ competitiv şi suntem deranjaţi de faptul că nu au aşteptat să se pronunţe instanţa“, a precizat Armand Spiru, project manager în cadrul Ager Leasing.