Podul de pontoane al Armatei de la Luțca a fost îngropat. Propunerea MApN, blocată de dezinteresul autorităților locale

Podul de pontoane al Armatei de la Luțca a fost îngropat. Propunerea MApN, blocată de dezinteresul autorităților locale Sursa: Dezmembrări Roman/ Facebook

Amenajarea unui pod de pontoane, militar, peste Siret, la Luțca, care să asigure traficul rutier este întârziată din cauza autorităților locale. Acestea nu s-au implicat să semneze un contract cu MApN, în vederea demarării lucrărilor și nici nu au realizat amenajarea infrastructurii rutiere care să permită circulația în zonă. Astfel, oamenii sunt nevoiți să ocolească pe o rută ocolitoare, iar acest lucru este de natură să-i irite.

La mai mult de o lună de la prăbușirea podului rutier dintre localitățile Luțca și Sagna, autoritățile locale din zonă nu au inițiat demersuri concrete pentru instalarea unui pod mobil militar. Aceasta a fost una dintre soluțiile propuse de MApN, pentru a prelua traficul în zonă. De altfel, Ministerul a demarat procedurile pentru instalarea unui pod militar temporar, ce ar urma să fie amplasat la aproximativ 5 km în aval de zona construcției care s-a prăbușit.

Drept urmare, geniștii au prezentat autorităților locale, la finalizarea procedurilor de evaluare, soluția constructivă posibilă. Este vorba despre instalarea unui pod metalic cu o lungime de 80 metri, pe un singur fir de circulație și având o capacitate portantă de 40 tf.

Însă, cu toate acestea, nici până acum autoritățile locale nu au chemat reprezentanții MApN să semneze contractul și să demareze, în regim de urgență, construcția unui pod temporar. În schimb, se preferă folosirea unei variante ocolitoare, traficul fiind deviat cu aproximativ 12 kilometri către alt pod peste Siret, care trece prin localitatea Gâdinți.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Pentru utilizarea podului era necesară şi realizarea unei infrastructuri de utilizare, ce presupunea asigurarea, în principal, a accesului rutier şi a semaforizării, lucrări în sarcina autorităţilor locale. Până la acest moment, autorităţile locale nu au iniţiat demersuri concrete pentru semnarea contractului şi începerea lucrărilor pentru varianta instalării podului mobil militar“, se arată într-un comunicat transmis de Ministerul Apărării Naționale.

Sursa foto: Arhiva EVZ

Drumul va ocoli prin „intersecția groazei”

Consiliul Județean Neamț, condus de Ionel Arsene, preferă o rută ocolitoare, în locul unui pod militar, provizoriu, care să fie construit lângă cel dărâmat, la Luțca. Astfel, traficul este deviat pe DN 15D prin localitatea Gâdinți. Această rută ocolitoare a mai fost folosită pe pe perioada în care s-au făcut reparațiile la podul de la Luțca.

Pe acest tronson de drum se află o intersecție pe care șoferii din zonă au numit-o „a groazei”. Aceasta face dintre DN 15D și drumul ce merge către Sagna, 207 D și a devenit renumită din cauza numărului mare de accidente care s-a produs într-un timp foarte scurt. De altfel, șoferii sunt îngroziți că vor trebui să traverseze din nou acest tronson, având în vedere ce îi așteaptă.

Situația este dificilă chiar și în situația în care Direcția Regională Drumuri și Poduri Iași a decis inițierea unui proiect prin care intersecția din Gâdinți să fie semaforizată.

Necesitatea amenajării unui pod de pontoane

Necesitatea amenajării unui pod de pontoane la Luțca a fost prezentată în Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă (CJSU) din Neamţ. Astfel, noul pod ar trebui să suplinească nevoile localnicilor afectați, dat fiind că această construcție nu va mai putea fi refăcută și urmează să fie demolată definitiv.

Noua construcție provizorie, ar asigura și accesul rapid, în zonă, a autospecialelor de intervenţie de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Ambulanţă, Poliţie sau Jandarmerie.

Podul de la Luțca, de peste Siret s-a prăbușit la doar şase luni de la terminarea lucrărilor de reabilitare. Investiția a costat circa 8,3 milioane de lei, iar banii au fost alocaţi prin Planul Naţional de Dezvoltare Locală (PNDL) de Ministerul Dezvoltării.