Podul care nu poate fi traversat

Podul care nu poate fi traversat

Un pod de pe DN 74 nu poate fi folosit deoarece autorităţile nu au expropriat la timp un teren.

Un pod nou construit pe DN 74, ce leagă localităţ ile Brad şi Abrud, nu poate fi folosit, de doi ani, din cauza unei erori administrative. Asta pentru că o gospodărie modestă a fost „uitată“ de autorităţi exact în mijlocul drumului de acces către pod. Proprietarul locuinţei susţine că nu va renunţa prea uşor la gospodărie, în timp ce autorităţile locale ridică neputincioase din umeri. Acces restricţionat cu bucăţi de beton Aproape de satul Mihăileni, din comuna hunedoreană Buceş, un pod lung de aproape 300 de metri, care scurtează o bună bucată din traseul vechiului drum, se opreşte exact în gardul firav al unei gospodării modeste. La capătul „eliberat“ al podului sunt amplasate indicatoare de ocolire pe vechiul traseu, în timp ce la capătul celălalt sunt amplasate două bucăţi mari de beton. La această situaţie s-a ajuns pentru că nu s-au făcut la timp demersurile de expropriere.

Familia Cârcel a cumpărat casa de la capătul podului cel nou în 2000, cu acte-n regulă, de la Primăria Buceş, iar în 2002 a început construcţia podului, ce a costat mai bine de 600.000 de euro. În 2006, lucrarea a fost terminată, însă drumul nu a putut fi retrasat astfel încât să includă şi podul cel nou pentru că proprietarilor gospodăriei nu le-a oferit nimeni bani pentru terenul care ar fi urmat să fie expropriat. În plus, drumul trece la nici trei metri de casa destul de şubredă a celor 11 membri ai familiei Cârcel.   „N-am reuşit să ajungem la o soluţie“   În ceea ce priveşte motivul pentru care s-a ajuns la această situaţie, autorităţile dau vina una pe alta. „Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri nu a efectuat la timp demersurile de expropriere. Din câte ştiu eu, s-a reluat procedura de expropriere în interes public, dar documentaţia este blocată la Bucureşti. Au fost mai multe runde de discuţii cu reprezentanţii companiei şi proprietarul casei, dar n-am reuşit să ajungem la nicio soluţie“, spune Achim Mărcuş, primarul comunei Buceş.

Directorul Sucursalei Regionale Timişoara a CNADN, Ioan Maliţa, declară că greşeala a plecat de la Primăria Buceş. „Când am făcut documentaţia, casa era încă în proprietatea primăriei. Între timp, a fost vândută acelei familii, care are acum pretenţia ca, pentru acea bucată de pământ din curtea lor pe care o va ocupa şoseaua, să le construim noi o altă casă.

Drumul va trece la 2,7 metri de peretele casei şi se respectă normele legale. De vină pentru situaţia asta sunt reprezentanţii primăriei, care, în 2000, au vândut acea casă fără să judece corect întreaga situaţie“, susţine Ioan Maliţa.

PROBLEME

Negocieri în impas

Proprietarul gospodăriei, Iulian Cârcel, nu dă semne că s-ar lăsa convins prea uşor să cedeze acea „limbă“ de pământ din curtea sa. Bărbatul este supărat mai ales din cauză că drumarii i-au construit unei vecine o şură nou-nouţă, din cărămidă, în locul celei dărăpănate, care ocupa chiar ieşirea de pe pod. „Le-am spus să-mi facă ei o casă nouă de aceleaşi dimensiuni, pe terenul meu, dar nu au vrut. Ar mai fi avut de gând să-mi dea 180 de milioane (lei vechi - n.r.), dar cu banii ăştia se poate face o casă? Am avocat care mă asistă şi, în caz de nevoie, mă duc cu ei în procese până la CEDO. Apoi, între carosabil şi casă va mai fi şi un canal de scurgere, a cărui construcţie va afecta fundaţia casei“, se plânge Iulian Cârcel.

Ne puteți urmări și pe Google News