Plictiseala ar putea fi motivul pentru care nu dormi atunci când trebuie şi cât trebuie. Un nou studiu a arătat că, dacă nu dormiți corect, s-ar putea ajunge la plictiseală, un pas spre depresie.

Cred că suntem cu toții de acord că pandemia a crescut nivelul de plictiseală la mulți oameni și nu numai că este plictisit, dar s-ar putea să-ţi afecteze calitatea somnului.

Cercetătorii au analizat legăturile potențiale dintre plictiseală și somnul slab

A fost efectuat un studiu cu 270 de participanți având vârste cuprinse între 18 și 69 de ani.  Rezultatul a arătat că plictiseala împinge spre neatenție, care, la rândul său, a fost asociată cu o amânare de a te duce la culcare și, prin urmare, o calitate mai slabă a somnului.

Autorul studiului Ai Ni Teoh, lector superior de psihologie la Universitatea James Cook din Singapore, a explicat modul în care amânarea de a merge la culcare vă poate afecta somnul: Consecințele amânării de a merge la culcare ar putea varia de la insuficiența somnului la problemele de sănătate. Prin urmare, amânarea de a merge să dormi este o problemă care trebuie abordată serios.

Volumul de muncă redus din cauza pandemiei, ne aduce în starea de plictiseală

Cine se plictisește constant, începe să-și piardă interesul față de tot ce-i în jurul său. De asemenea, neatenția, statul cu capul în nori, a fost un mecanism care a contribuit la amânarea de a  merge la culcare dar și la calitatea somnului. Mai exact, persoanele care erau predispuse la plictiseală aveau mai multe șanse să nu fie atente la momentul prezent.

Deci, cum evitați acest lucru? Dr. Maja Schaedel, psiholog clinic și cofondator al Clinicii Good Sleep, a declarat pentru UNILAD că oamenii ar trebui să scoată televizoarele, telefoanele și ceasurile din dormitor.

Ea a explicat: „Corpul tău trebuie să dezvolte o asociere puternică între pat și somn și atunci când ne uităm la televizor sau ne uităm la telefoanele noastre din pat, acesta ne încurcă mintea. Nu este nimic mai rău decât să verifici ora și să descoperi că este 3 dimineața!

Dr. Schaedel a subliniat, de asemenea, cât de important este să fii activ în timpul zilei pentru a ajuta la încurajarea somnolenței seara, scrie unilad.co.uk.