Potrivit legii, producătorii de țigarete trebuie să aleagă, în fiecare an, un nou set de imagini-mesaj contra fumatului
Legea nr. 201/2016 „privind stabilirea condițiilor pentru fabricarea, prezentarea și vânzarea pro duselor din tutun și a produselor conexe” prevede că, în fiecare an, producătorii de țigări trebuie să aleagă un alt set de pictograme decât cel folosit în anul anterior, care să fie puse pe pachetele de țigări. Mai exact, Art. 10, alin.3, prevede că „fiecare set (de pictograme, n.r.) se folosește într-o perioadă de 12 luni consecutive, de la data de 1 ianuarie (...) până la 31 decembrie”. Alături de acestea, vor figura în continuare și mesajele din lista de avertismente, gen: „Fumatul cauzează 9 din 10 cancere pulmonare”, „Fumatul poate ucide fătul nenăscut”, „Fumul dumneavoastră dăunează copiilor, familiei și prietenilor dumneavoastră”, „Copiii fumătorilor sunt mai predispuși să înceapă să fumeze”, „Renunțați la fumat – rămâneți în viață pentru cei dragi” sau „Fumatul reduce fertilitatea” și „Fumatul crește riscul de impotență”. Aceste mesaje, însă, trebuie alese astfel încât să se potrivească și să descrie pictogramele selectate. Drept urmare, de câteva zile au apărut pe piață pachetele cu noile pictograme și mesajele aferente. Prezentăm câteva dintre ele.