Conform unui studiu publicat în revista Sleep, nopțile nedormite influențează apetitul alimentar.

Cercetătorii susțin că pierderea somnului te poate face să mănânci mai mult. Lipsa somnului poate declanșa un sistem de recompense în creier, ca răspuns la stimuli alimentari, iar acestea sunt în general alimente nesănătoase.

În urma unui experiment realizat pe mai mulți voluntari care au fost privați de somn, oamenii de știință au tras două concluzii: faptul că și pierderea somnului în cantități mici, adică doar cîteva nopți pierdute, pot pune „creierul în pericol de hiperactivare a declanșatoarelor alimentare, ceea ce ar putea fi un factor de risc pentru obezitate”, potrivit siteului MedicineNet.com.

Ce de-a doua concluzie este că lipsa unui program de somn și „nopțile albe” pot duce la apariția diabetului.

Un alt studiu, publicat în Journal of Applied Psychology, scoate la iveală faptul că stresul de la serviciu duce la o alimentație nesănătoasă. Cercetătorii susțin că atunci când oamenii veneau acasă după o zi grea de muncă, erau predispuși să mănânce nesănătos, mai ales dacă  erau și privați de somn.

Astfel, dacă ești stresat și nu dormi suficient, creierul tău va fi tentant să te facă să alegi mâncare nesănătoasă și să consumi mai mult ca de obicei.

În mod normal, pentru ca organismul să funcționeze la capacitate maximă, ar fi nevoie de 7-8 ore de somn pe noapte.

Ba mai mult, pe lângă influențarea opțiunilor alimentare, lipsa somnului afectează atenția și provoacă deficite care afectează toate aspectele vieții, scrie 360medical.ro.

Te-ar putea interesa și: