In incinta Primariei Sectorului 2 functioneaza, de aproape doi ani, galeria de arta Dialog, coordonata extrem de riguros din punct de vedere profesional de cunoscutul om de televiziune, criticul si istoricul de arta Ruxandra Garofeanu.
Cea mai recenta expozitie deschisa aici se numeste "Scrisul, a doua pasiune" si ea urmeaza unei alte expozitii, si anume "Pictura, a doua pasiune". Cele doua evenimente fac parte dintr-un proiect mai amplu ce incearca sa dezvaluie faptul ca, in foarte multe cazuri, talentul unui artist, capacitatea sa creatoare nu sunt unidirectionale.
Exista nenumarati scriitori care au o reala inzestrare pentru artele plastice, in particular pentru pictura, pentru desen, iar, uneori, chiar si pentru sculptura, dupa cum sunt si cazuri notorii de artisti plastici care au scris atat literatura propriu-zisa, adica fictiune, cat si o bogata literatura profesionala; studii, cronica de arta, memorialistica, lucrari teoretice etc.
In prima categorie intra cateva nume notorii ale literaturii noastre mai vechi si mai noi, cum ar fi: Tudor Arghezi, Victor Ion Popa, Radu Boureanu, Gherasim Luca, Paul Paun, Tristan Tzara, Dan Faur, Marin Sorescu, Nichita Stanescu, Gabriela Melinescu, Ioan Flora etc., iar artistii plastici care scriu nu sunt nici ei mai putin notorii: Nicolae Tonitza, Theodor Pallady, Corneliu Baba, Francisc Sirato, Corneliu Michailescu, Ion Vlasiu, Ion Tuculescu, Margareta Sterian, Olga Greceanu, Octav Grigorescu, Neculai Paduraru, Gheorghe Marcu si inca multi altii.
Dar, dincolo de nume si de lucrarile expuse, care, in mod cert, nu s-ar fi regasit alaturi niciodata daca n-ar fi existat aceasta provocare tematica, trebuie retinut un lucru foarte important care se refera mai mult la analiza naturii umane decat la un simplu episod expozitional - anume vocatia creatorului, disponibilitatea lui profunda pentru expresie si pentru comunicare.
Concluzia pe care o impune o asemenea expozitie, si aici trebuie cautata importanta ei exceptionala, este aceea ca inzestrarea unui artist are o foarte larga arie de acoperire, iar performanta sa intr-un limbaj sau in altul este mai curand o problema de optiune decat un proiect al destinului.