ARGEŞ. Ieri a fost dată în folosinţă artera subterană care leagă capătul de nord al centurii de ocolire a Piteştiului şi ieşirea spre drumul naţional Piteşti - Râmnicu-Vâlcea.
Ieri-dimineaţă a fost dat în folosinţă pasajul subteran de la Bascov, cel care leagă capătul de nord al centurii de ocolire a Piteştiului şi ieşirea spre drumul naţional Piteşti - Râmnicu- Vâlcea. Construcţia acestuia a fost demarată după ce autorităţile au constatat că inaugurarea centurii ocolitoare a Piteştiului, din noiembrie 2007, a rezolvat doar parţial problema traficului infernal din capitala judeţului Argeş.
Mai exact, axul central al Piteştiului a fost descongestionat, însă sectorul de drum de la intersecţia drumului DN 7C Piteşti - Curtea de Argeş cu E81 Bucureşti - Sibiu era extrem de aglomerat, în special la orele de vârf şi în weekend.
Demarat în grabă, terminat cu întârziere Şantierul pentru construirea pasajului a fost desfăşurat la două luni după deschiderea centurii şi cu două luni mai devreme decât era programat de autorităţile locale, pentru a se descongestiona traficul din intersecţia prin care circulă zilnic aproximativ 20.000 de maşini. Din cauza dificultăţilor pe care le-au întâmpinat muncitorii care lucrau în apropierea traficului greu, pasajul a fost inaugurat cu o săptămână mai târziu decât era planificat.
Lucrările au costat peste 12 milioane de euro, fiind finanţate de Ministerul Transporturilor. Acestea au fost executate de firma Astaldi, aceeaşi care a efectuat lucrările la Autostrada Soarelui şi la centura Piteştiului.
Pasajul are o lungime de 730 de metri şi face legătura între capătul de nord al centurii ocolitoare şi drumul naţional Piteşti - Râmnicu- Vâlcea, trecând pe sub drumul naţional care face legătura între oraş şi Curtea de Argeş. Odată cu darea în folosinţă a acestuia, şoferii care călătoresc dinspre Bucureş ti spre Vâlcea şi înapoi nu mai sunt nevoiţi să stea zeci de minute în ambuteiajele din intersecţie sau la bariera căii ferate care face legătura între oraş şi Curtea de Argeş.
Locuitorii din zonă sunt încă nemulţumiţi
Locuitorii din Bascov nu sunt la fel de mulţumiţi însă ca şoferii care tranzitează oraşul. Aceştia ar fi dorit, în plus, construirea unui pasaj pietonal paralel cu drumul spre Curtea de Argeş şi crearea altuia rutier, pentru ca şoferii din zonă să nu fie nevoiţi să ocolească aproape 2 kilometri doar pentru a ajunge pe celălalt sens de mers. „Noi, cei de aici, suntem condamnaţi la moarte! Chiar primăria din Bascov a venit cu un proiect pentru ca locuitorii să nu aibă probleme, dar nu a fost aprobat. Din această cauză, numai în ultimele două luni, în zona asta au murit trei persoane, iar riscurile nu se elimină prin pasajul ăsta“, a declarat Ion Călin, unul dintre locuitorii din zonă.
Şi reprezentanţii Primăriei Bascov consideră că sunt multe lucrări de făcut pentru ca acea intersecţie să nu mai fie „buba“ rutieră a Argeşului. „Mai avem de făcut ceva alei pietonale, un microsens giratoriu spre DN 7, pentru accesul riveranilor, şi lărgirea benzilor laterale“, a declarat primarul Bascovului, Gheorghe Stancu. În următorii ani, autorităţile locale vor să construiască un pasaj suprateran la Podul Viilor, pentru a reduce aglomeraţia pe arterele estice ale Piteştiului.
PREZENTARE
Orban: „Autostrada Piteşti - Curtea de Argeş, gata în trei ani“ Studiul de fezabilitate al autostrăzii Piteşti - Sibiu a fost prezentat ieri la Curtea de Argeş de ministrul transporturilor, Ludovic Orban. Aceasta este parte a Culoarului 4 paneuropean, care va lega Constanţa de Viena. Potrivit directorului institutului de proiectări IPTANA Bucureşti, Cornel Marţincu, autostrada va avea 116,6 kilometri şi va include trei tronsoane: Piteşti - Curtea de Argeş, Curtea de Argeş - Racoviţa şi Racoviţa - Sibiu. „Lucrarea este extrem de complexă tehnic, dar avem garanţia că se poate face. Ca soluţie alternativă aveam Râmnicu-Vâlcea, să ocolim Curtea de Argeş, dar atunci trebuia să trecem prin rezervaţia naturală Cozia. Am ales cea mai bună soluţie şi sperăm ca în următorii trei ani primul tronson, Piteşti - Curtea de Argeş, să fie gata“, a spus directorul Cornel Marţincu. Potrivit studiului de fezabilitate, realizat de institut împreună cu o firmă de specialitate din Franţa, autostrada va avea şapte tunele cu o lungime de 7,4 kilometri şi 22 de poduri şi viaducte. Costul total se ridică la 3 miliarde de euro. „Studiul de fezabilitate a fost aprobat, în maximum două săptămâni vor fi adoptaţi indicatorii tehnicoeconomici prin hotărâre de guvern, apoi intră pe lista de investiţii pe 2009“, a spus ministrul Orban. Potrivit proiectanţilor, traficul estimat pe autostradă, în 2015, va fi de 2.000-4.000 de autovehicule, iar în 2024, între 34.000 şi 44.000 de maşini. (Laura Ilie) STUDIU DE FEZABILITATE. Proiectanţii autostrăzii Piteşti - Sibiu estimează că primul tronson al acesteia, Piteşti - Curtea de Argeş, va fi gata în următorii trei ani