Oprescu: În deciziile ce i-au lăsat pe bucureşteni fără apă caldă se simte un vânt LIBERAL

Oprescu: În deciziile ce i-au lăsat pe bucureşteni fără apă caldă se simte un vânt LIBERAL

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat luni, despre problema apei calde din Bucureşti, că acţiunea Distrigaz de reducere a presiunii la gaze este "forţată de diverse interese", şi că, în opinia lui, "se simte un vânt liberal" inclusiv în decizii ale celor de la GDF Suez.

Într-o declaraţie de presă făcută luni, după ce bucureştenii sectoarelor 2, 3, 4 şi 5 nu au avut apă caldă mai multe zile la rând, edilul a ţinut să sublinieze că respinge "orice presiune făcută, că este de la GDF Suez sau de la ELCEN".

Oprescu a mai spus că deciziile în urma cărora a apărut această problemă au fost luate "în contextul în care suntem în campanie electorală pentru alegerea preşedintelui" şi că în acestea "se simte un vânt liberal".

"Consider că acţiunea Distrigaz Sud Reţele este forţată de diverse interese. Nu vreau să nominalizez, dar se simte un vânt liberal, atât în refuzul consilierilor generali PNL de a vota hotărârea legată de fuziunea RADET-ELCEN de săptămâna trecută, cât şi în deciziile celor de la GDF Suez care, în loc să stea la masa discuţiilor, au redus direct - subliniez, direct - presiunea la gazele naturale. Ei au început să o facă de joi (2 octombrie - n.r.), iar pe noi ne-au informat vineri după-amiază", a afirmat primarul general, citat de Mediafax.

Ne puteți urmări și pe Google News

În acelaşi context, Sorin Oprescu a reclamat şi faptul că Distrigaz Sud Reţele nu a informat nici cetăţenii înaintea de a reduce presiunea la gaze. "Astfel de decizii pun în pericol siguranţa cetăţenilor", a mai spus el.

Cu aceeaşi ocazie, Oprescu a făcut un apel "la toţi factorii implicaţi, mai ales la ELCEN şi Distrigaz să privească cu toată responsabilitatea toate aspectele cu impact social, care în ultimă instanţă se pot repercuta chiar pe ei - ca principali furnizori de materie primă şi servicii. Nu am convingerea - cum nu o are nici o bună parte din populaţie sau mass-media - că practicile lor de ani de zile sunt corecte, că nu spun mai mult".

"Înţeleg să colaborăm, dar nici Primăria Municipiului Bucureşti nu poate la nesfârşit să suporte consecinţele managementului defectuos de la nivelul ELCEN-ului, pentru că nici nu avem bani, şi nici nu este corect din punctul de vedere al cetăţenilor şi al banului public", a adăugat primarul Capitalei.

Edilul a adresat şi o solicitare "celor care pot trage la răspundere aceste societăţi (Distrigaz şi ELCEN - n.r.): să vadă foarte clar aceste contracte, care au fost încheiate cu ani în urmă, pentru că eu cred şi susţin cu tărie că aici se aplică clauza privind protecţia consumatorilor în contractul de concesiune a serviciului de distribuire a gazelor".

Bucureştenii din sectoarele 2, 3, 4, 5 şi 6 nu au mai avut apă caldă începând din 2 octombrie. ELCEN, furnizorul Regiei Autonome de Distribuţie a Energiei Termice (RADET), a explicat că apa caldă nu a mai fost livrată la temperaturile obişnuite în urma reducerii cantităţii de gaze primite de la Distrigaz.