O pagină ca la carte pe Facebook, în zece paşi obligatorii
- Paul Dumitru
- 13 ianuarie 2011, 19:47
Să fiţi pe cea mai populară reţea de socializare din lume sau să staţi deoparte ţine de propria strategie de promovare. Dar, dacă vă creaţi o pagină pe Facebook, ar trebui să o faceţi profesionist.
Probabil, v-aţi dorit mereu o cale de a afla mai uşor ce anume ar vrea potenţialii clienţi în plus de la firma dumneavoastră, ce produse le plac şi, mai ales, cum cred aceştia că ar putea fi mai bună compania dumneavoastră. Unii manageri ar putea spune că aceste informaţii sunt aur curat.
Ei bine, cea mai populară reţea de socializare - Facebook - şi cei peste două milioane de utilizatori români ai săi sunt, cel mai probabil, exact ceea ce căutaţi. Aveţi nevoie doar de o pagină pe Facebook şi de fani. Dar, înainte de a ajunge să le puteţi pune fanilor întrebările de mai sus, e nevoie de multă muncă.
Iată câteva sfaturi privind paşii pe care nu trebuie să-i rataţi dacă tocmai începeţi crearea unei astfel de pagini.
Informaţii relevante despre afacerea dumneavoastră
TIPUL PAGINII. Dacă încă nu aţi creat pagina Facebook sau aveţi doar câţiva fani, e esenţial să ştiţi că selectarea statutului (organizaţie non-profit, companie ori poate o vedetă etc.) se poate face doar o dată. Aşa că luaţi-o de la capăt acum dacă ştiţi că aţi fi putut face o alegere mai bună.
COMPLETEAZĂ INFORMAŢIILE. Odată creată pagina, puteţi începe să-i invitaţi pe oamenii din jurul dumneavoastră să devină fani (altfel spus, să dea "like" paginii voastre).
Înainte de asta, însă, e important să completaţi cât mai multe informaţii despre businessul dumneavoastră sau despre organizaţia pe care o reprezentaţi, astfel încât cei care "aterizează" accidental pe pagina dumneavoastră să-şi facă o idee despre ceea ce faceţi.
Editarea acestor informaţii cât mai detaliat şi clar este cu atât mai importantă cu cât conţinutul paginilor Facebook a fost de ceva vreme inclus în algoritmii motoarelor de căutare.
CĂSUŢA DE TEXT. Pe lângă tabul cu informaţii generale, foarte importantă este căsuţa de text "About", de sub fotografia de profil, informaţiile de aici fiind primele din pagina Facebook ce intră în procesul de indexare al motoarelor de căutare.
Pentru că permite introducerea unei prezentări- rezumat de numai 250 de caractere, încercaţi să fiţi succint şi să folosiţi cel puţin doi termeni- cheie pentru activitatea dumneavoastră.
De exemplu, dacă sunteţi un magazin de mobilă din Cluj, aţi putea scrie aşa: "«NUMELE COMPANIEI» este un retailer profesionist de mobilier din Cluj. Printre materialele folosite se numără: pal, furnir, lemn de cireş, brad, nuc ş.a. Ne găsiţi pe Strada Fabricii de Zahăr şi pe internet: www.numelecompaniei. ro".
E important să adăugaţi şi adresa website-ului, pentru a vă creşte şansele de a fi vizitaţi on-line.
Fotografia de profil, o emblemă
URL-UL UNIC AL PAGINII. La fel de important din punctul de vedere al optimizării pentru motoarele de căutare este URL-ul paginii dumneavoastră Facebook. După ce aţi trecut de 25 de fani, Facebook vă va permite să vă personalizaţi adresa web a paginii, accesând Facebook.com/username. Încercaţi să găsiţi un nume cât mai potrivit, cum ar fi chiar acela al afacerii dumneavoastră: "Facebook.com/NumeleCompaniei". Aveţi însă mare grijă, deoarece nu-l veţi mai putea redenumi niciodată după aceea.
FOTOGRAFIA DE PROFIL. Fotografia de profil a paginii Facebook este esenţială, întrucât ea apare în fiecare post nou publicat de dumneavoastră şi afişat în "news feed"-ul fanilor. Aceasta joacă rolul de emblemă şi tocmai de aceea ar fi bine să alegeţi o fotografie care să vă reprezinte businessul sau organizaţia. Poate fi logoul companiei sau o fotografie cu numele firmei şi câteva produse comercializate.
Multe organizaţii apelează la specialişti în web design pentru a le crea o fotografie de profil profesionistă, dar nu este ceva 100% vital. De reţinut că mărimea ei nu poate depăşi 180 de pixeli în lăţime şi 540 de pixeli în lungime, din care va fi selectat un "thumbnail" (mica poză care apare în dreptul mesajelor publicate de voi). Puteţi edita thumbnailul chiar dumneavoastră. TABURILE. Taburile din fruntea paginii pot fi înmulţite, editate şi personalizate, ajutându-vă să vă creşteţi nu numai productivitatea paginii, dar şi traficul. Folosind aplicaţia Static FBML, puteţi adăuga taburi noi în care să plasaţi text în format HTML, fotografii, videoclipuri ş.a.
De asemenea, puteţi încerca dintre sutele de mii de aplicaţii Facebook, dintre care unele permit adăugarea de taburi tematice. Ordinea taburilor poate fi modificată trăgând de fiecare tab cu ajutorul cursorului. Cel mult şase taburi pot fi afişate simultan, restul stând ascunse după "săgeţelele" şi "plusul" de la capătul rândului. Fanii pot adăuga pozele lor
ADMINISTRATORI. Dacă vreţi să mai aibă şi alte persoane acces la administrarea paginii Facebook, este foarte uşor să adăugaţi alţi "admini".
Astfel, mergeţi la "Edit page" (sub fotografia de profil) > Manage Admins > caută persoana (trebuie să aibă cont pe Facebook) > Add another admin. Astfel nu va fi nevoie să împărţiţi un cont comun şi să vă încurcaţi în ID-uri şi parole. Fiecare admin nou va putea administra pagina de pe propriul cont.
POZE. Chiar dacă nu este un profil, o pagină pe cea mai populară reţea de socializare poate avea propriile albume de fotografii. Şi aici există mai multe opţiuni.
De exemplu, le puteţi permite fanilor să adauge chiar ei fotografii sau să pună taguri.
Pentru a edita setările albumelor foto, urmaţi paşii: Edit page (imediat sub fotografia de profil a paginii) > Apps > Photos (go to app) > (alegeţi opţiunile) Allow > Save.
POSTURI, TAGURI şi NOTIŢE. Dacă aţi pus toate lucrurile de mai sus la punct, probabil a cam venit timpul să începeţi să împărţiţi gânduri şi informaţii cu fanii dumneavoastră. Nu uitaţi însă că puteţi angrena mai mulţi oameni în discuţii prin taguri, adăugând în mesajul publicat numele lor, precedate de semnul "@" (exemplu: @Gheorghe Gheorghe). Astfel, puteţi adăuga prin "tag" numai propriii prieteni sau paginile al căror fan sunteţi.
Important este că un mesaj postat poate avea maximum 420 de caractere cu spaţii. Pentru a publica texte mai mari, puteţi folosi notiţele.
SUGEREAZĂ. Acum sunteţi pregătiţi să vă avântaţi în lume cu totul. Primul pas este să le sugeraţi tuturor prietenilor dumneavoastră pagina Facebook. Găsiţi opţiunea chiar sub fotografia de profil a paginii. Succes!