Rusoaica Anna Netrebko, in varsta de 35 de ani, una dintre cele mai in voga soprane din intreaga lume, a debutat in 1994 la Kirov Opera din Sankt Petersburg.
Prima ei slujba insa a fost sa spele podelele de la Kirov Opera, cand facea Conservatorul. Cu rolul Natasei Rostova din "Razboi si pace", al lui Prokofiev, a ajuns la Covent Garden, la Royal Opera din Londra, la Scala din Milano si la Metropolitan Opera. Frumoasa si provocatoare, soprana care a deschis de curand balul vienez o canta pe Manon atat la Los Angeles, cat si la Viena.
EVZ: Care e diferenta dintre Traviata si Manon, personaje cu care v-ati identificat? Anna Netrebko: Traviata este un personaj tragic, stie ca e bolnava, stie ca se indragosteste pentru ultima oara si ca asta este marea si ultima ei sansa de a trai prin dragoste. Manon este un personaj mult mai usuratic, nu are nimic profund in caracterul ei, dar este un sfinx feminin, cum spune Des Grieux.
E mai neclara, mai confuza, nimeni nu intelege cine e ea, de ce toata lumea e atrasa de ea. Manon seamana mai mult cu Carmen, este un fel de femeie fatala. Carmen e ca o pictura in ulei, in timp ce Manon este ca o acuarela.
Cum a fost "Manon" la Los Angeles, comparat cu spectacolul vienez al lui Andrei Serban?
Andrei este unul din cei mai mari regizori din lume, e o mare bucurie sa-l cunosc si ma simt inspirata sa lucrez cu el. Avem acelasi simt al umorului, si pentru Manon asta e important.
La Los Angeles totul era mai superficial, la Viena personajul se dezvolta si sfarseste in tragedie dupa un inceput ca de opereta. E colosal drumul pe care l-am parcurs impreuna cu Andrei, libertatea si increderea pe care ti le da te relaxeaza, are atatea idei de parca ametesti!
Ati cantat cu Alagna pentru prima oara. Cum a fost intalnirea cu el? Roberto este unul dintre cei mai incredibili tenori din ziua de azi. Voce, talent actoricesc, energie. Cand lucrez cu Villazon (partenerul din productia "Manon" la Los Angeles) este o alta energie. De la fiecare iei altceva si dai altceva.
Ce roluri veti canta dupa Manon? La Los Angeles voi face Traviata, iar la München, Mimi in "Boheme". Am prea multe contracte pana in 2012, intrebarea e cand voi avea vacante ca sa ma bucur de diversele locuinte pe care le am la New York, la St. Petersburg si aici in Viena, un oras pe care il ador, desi nu vorbesc germana. Si totusi ati devenit de curand cetateana austriaca, desi nu ati renuntat nici la pasaportul rusesc. Da, ii iubesc pe austrieci, s-au purtat foarte generos cu mine, in plus, pentru vienezi, opera inseamna mult si ei te fac sa te simti dorita. Imi place mult si vinul austriac, poate si asta m-a determinat sa ma naturalizez aici (rade copios)! Cum priviti comparatia cu Maria Callas? Nici vorba! Callas era unica in felul ei. Ea avea un magnetism pe care azi nimeni nu-l are. Eu sunt mult mai simpla, sunt eu insami. Callas era mai dificila, mai nefericita. Eu vreau sa iubesc viata si sa vad in oameni doar ce e bun, luminos. Callas e Callas si eu sunt eu. Simplu, nu?