Accord-ul a dat tonul. Fie că ne place sau nu, CR-V-ul cochetează şi el, în noua versiune, cu ideea de produs premium.

A patra generaţie a gamei Honda CR-V va fi expusă la Salonul auto de la Paris din toamna acestui an, urmând a fi disponibil în showroom-urile din România la începutul anului viitor.

Cei care merg pe încredere, ar putea plasa o comandă mai devreme, începând cu luna noiembrie sau decembrie.

Aşa cum am precizat din capul locului, SUV-ul japonez şi-a propus o apropiere de zona premium – reprezentată de Audi Q5, BMW X3 -, aşa după cum gama Accord a încercat să se repoziţioneze în vecinătatea lui A4 şi Seria 3.

Concurenţa tradiţională, VW Tiguan, Toyota RAV4, Ford Kuga, (mai nou) Mazda CX-5, ar urma, aşadar, să fie privită (cumva) de sus.

Ca dimensiuni exterioare, noul CR-V este aproape neschimbat: 4,57 metri lungime, 1,82 metri lăţime. Înălţimea a scăzut cu trei centimetri (1,64 metri).

În pofida acestui fapt, SUV-ul japonez pare evident mai masiv, principalul „vinovat” fiind, indiscutabil, noul design.

Primele versiuni ale celei de a patra generaţii Honda CR-V vor fi animate de două motoare cunoscute: „benzinarul” 2.0 i-VTEC de 155 CP şi turbodiesel-ul 2.2 i-DTEC de 150 CP.

Honda susţine că ambele unităţi (împreună cu transmisiile ataşate – manuale sau automate) au fost optimizate, pentru consum şi emisii reduse.

Pentru prima dată de la apariţia SUV-ului japonez va fi pusă în vânzare şi o variantă cu tracţiune faţă.

Mai multe informaţii despre noul Honda CR-V, după prezentarea care va avea loc la Salonul auto de la Paris.

<iframe src="http://www.youtube.com/embed/o7RZ7MCdKAQ" frameborder="0" height="315" width="633"></iframe>