Noi obligații din partea ANAF. Proprietarii de locuințe sunt obligați să plătească taxe dacă își închiriază imobilul

Noi obligații din partea ANAF. Proprietarii de locuințe sunt obligați să plătească taxe dacă își închiriază imobilul Sursa Foto: Arhiva EVZ

În ultima perioadă, ANAF a impus o mulțime de legi. Oficialii instituției au cerut taxe pentru prestarea anumitor servicii. De această dată, au hotărât să acționeze în domeniul imobiliar.

Este clar că imobilele reprezintă un mare interes pentru români mai ales atunci când vine vorba de investiții. Cu atât mai mult, există o mulțime de persoane care dețin mai mult locuințe decât ar fi normal.

În plus, se pare că închirierea locuințelor a devenit o afacere. Acesta este motivul pentru care ANAF a decis să impună amenzi în momentul în care proprietarii imobilelor nu depun acte în acest sens.

Declarație la ANAF dacă îți închiriezi locuința

Există persoane care dețin mai multe imobile și aleg să beneficieze de un venit pasiv de pe urma acestei afaceri. Este vorba despre închirierea locuințelor.

Ne puteți urmări și pe Google News

Proprietarii care au mai multe proprietăți imobiliare și decid să le dea spre închiriere vor fi nevoiți să declare acest lucru către ANAF. De asemenea, pe lângă venitul cuvenit, deținătorilor de locuințe vor avea mai multe obligații fiscale. Așadar, orice sursă de venit o să fie impozitată.

ANAF a introdus o lege care prevede o înregistrare a contractelor de închiriere. Aceasta se va aplica începând cu data de 1 ianuarie 2023. În plus, termenul de înregistrare va fi același cu cel anterior, de 30 de zile de la dată încheierii contractului. Cu toate acestea, locuințele încheiate înainte de această dată vor continua să rămână valabile, cu condiția de înregistrare în termen de 90 de zile de la dată de 1 ianuarie 2023.

Curierii, obligați să raporteze la ANAF operațiunile de livrare ramburs

Mai mult decât atât, și curierii au fost vizați de noile măsuri impuse de ANAF. Livratorii din România vor fi obligați să raporteze toate operațiunile de livrare cu plată ramburs, efectuate în țară. Cu atât mai mult, ei vor fi nevoiți să completeze detalii despre persoanele care au comandat online și au plătit la livrare.

Curierii vor completa, în fiecare lună, un formular. Este vorba despre „Declarația informativă privind trimiterile poștale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul național”. Documentul se validează și se semnează electronic cu ajutorul programului de asistență.

Perioada de stocare a datelor va avea o valabilitate de cinci ani. De asemenea, ea va fi calculată de la dată primirii de către organul fiscal central. După împlinirea acestui termen, datele o să fie șterse automat, informează Spynews.