Noi măsuri luate pentru a pune pe picioare turismul din România. Decizii care ar putea să atragă mulți străini

Noi măsuri luate pentru a pune pe picioare turismul din România. Decizii care ar putea să atragă mulți străini Sursa: Razvan Valcaneantu

După scandalul privind felul în care a fost realizat standul României în cadrul Târgului de Turism desfășurat la New York, ministerul transmite că urmează o anchetă disciplinară în acest sens și că țara noastră va suspenda participarea la astfel de târguri internaționale. Mai mult, două noi Consilii se vor ocupa de acum de promovarea turismului României, fosta delegație care a participat la evenimentul din SUA fiind suspendată.

În urma discuțiilor purtate în ședința din 19 aprilie, unde a fost prezent Constantin-Daniel Cadariu, ministrul Antreprenoriatului şi Turismului, alături de membri din cadrul CBTN și CCT, s-au stabilit noi reguli de promovare a turismului țării.

România suspendă promovările din domeniul turismului

Ministerul anunță că două Consilii se vor ocupa de promovarea turismului României, CBTN și CCT.

„Participarea la târgurile internaţionale de turism, cu stand de ţară, va fi regândită şi asumată de Consiliul de Brand Turistic Naţional (CBTN) şi de Consiliul Consultativ al Turismului (CCT). Acţiunile de promovare a destinaţiei România pe pieţele externe vor fi reluate doar în baza conceptelor aprobate de către CBTN şi CCT, iar până atunci toate participările la târgurile internaţionale de profil vor fi suspendate.

Ne puteți urmări și pe Google News

Decizia vine în urma discuţiilor din cadrul şedinţei organizate marţi, 19 aprilie a.c., la care au participat, alături de ministrul Antreprenoriatului şi Turismului, Constantin-Daniel Cadariu, membri din sectorul public şi privat, numiţi în cadrul celor două structuri consultative”, declară reprezentanții ministerului.

CBTN și CCT, nouă procedură privind participarea țării la expozițiile de profil

La solicitarea ministrului Cadariu, cele două structuri vor elabora un nou set de reguli după care se va face promovarea țării noastre în cadrul expozițiilor internaționale.

„Întâlnirea de astăzi sper să genereze rezultatele pe care fiecare român le aşteaptă din partea Ministerul Antreprenorialului şi Turismului pentru promovarea corectă a României, care să atragă un număr cât mai mare de turişti. Deciziile pe care le-am luat urmează să crească implicarea antreprenorilor din acest domeniu, inclusiv prin asumarea de către Consiliului de Brand şi a Consiliului Consultativ al Turismului a conceptului pentru fiecare participare a ţării noastre în afara graniţelor”, a transmis Constantin-Daniel Cadariu, ministrul Antreprenoriatului şi Turismului.

Anchetă disciplinară la Direcția Generală

Mai mult, ministrul declară că au fost demarate anchete disciplinare la nivelul Direcției Generale Turism, alături de suspendarea participării în delegațiile viitoare a celor care au făcut parte din acțiunile de promovare desfășurate la New York.

„Totodată, la comisia de disciplină vor fi chemaţi şi ataşaţii economici din Statele Unite ale Americii. Cu privire la activitatea personalului din Consulatului General al României la New York, ministrul Cadariu a solicitat, în scris, către Ministerul Afacerilor Externe o analiză a conduitei profesionale, având în vedere că aceştia nu au semnalat cele constatate la standul României şi au ales să promoveze o fotografie care să aducă prejudicii imaginii naţionale”, informează ministrul.

Cine face parte din CBTN

În februarie 2022, un Ordin de ministru instituia Consiliul de Brand Turistic Naţional, ce are în componența sa membri ai Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Organizaţiei Patronale Mangalia-Constanţa, Alianţei pentru Turism, Asociaţiei de Management al Destinaţiei Turistice Delta Dunării (AMDTDD), Asociaţiei de Ecoturism din România (AER), Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Prahova, Asociaţiei Open Knowledge România, alături de experți din domeniul publicitar, festivalier, personal specializat al instituției, dar și profesori universitari și specialiști în strategii de promovare, conform News.ro.

Aceste măsuri vin după ce a existat o întreagă indignare la nivelul opiniei publice din România cu privire la felul în care țara noastră a fost reprezentată în cadrul Târgului de Turism ce a avut loc la New York, unde standul de țară a constat în agățarea unor poze A4 de o perdea neagră, însoțite de o masă simplistă și câteva scaune.