La Oslo, pasionatii mobilei vandute la set isi puteau petrece ziua in magazinul IKEA. Acum, ei vor putea ramane si noaptea acolo.
O idee neobisnuita a managerilor de marketing ai companiei IKEA din Norvegia si fidelitatea tinerilor fata de magazinul de mobila a creat o adevarata nebunie la Oslo. Mai nou, lunile de miere au fost transformate in „nopti” de miere, iar vacanta mult dorita nu mai este petrecuta intr-un loc exotic, ci intr-un magazin IKEA.
Premiera mondiala, initiativa de a primi clienti „in gazda”, peste noapte, face parte dintr-o campanie de marketing menita sa faca din gigantul suedez de mobila IKEA o adevarata destinatie turistica, relateaza agentia franceza de presa AFP.
Tinerii cu mai putine resurse financiare se inghesuie sa ii convinga pe managerii magazinului ca formeaza cuplul potrivit, pentru a petrece o noapte printre zecile de bucatarii, de paturi si cearsafuri din magazin, dar mai ales pentru a primi renumita placinta cu mere la micul dejun. Si nu doar tinerii sunt interesati de idee: o familie din sudul Norvegiei, venita in vizita in Oslo, a acceptat provocarea de dragul copiilor. La noi, oficialii IKEA spun ca nu au inca in plan un astfel de demers.
Zece pe loc
150 de astfel de cupluri si familii vor fi alese in aceasta vara pentru a petrece o noapte la IKEA, din cei aproape un milion de clienti care intra in magazinul din Oslo in lunile de vara, potrivit unui reprezentat al IKEA. Concurenta estimata este acerba: circa zece cupluri pe loc. Seara incepe la ora 22.00, cand clientii obisnuiti parasesc magazinul.
Invitatii speciali pot alege intre apartamentul nuptial cu pat rotund si lustra, si apartamentul de lux cu cina si micul dejun la pat incluse. Altii vor putea innopta intr-un pat suprapus dintr-un dormitor, in timp ce parintii si copiii vor putea fi impreuna intr-una dintre camerele familiale.
Aproape de miezul noptii, copiilor le sunt spuse povesti in raionul de jucarii, iar parintii iau masa - creveti si sandviciuri - la lumina lumanarilor special pregatite de angajati. „Va fi un fel de „auberge de jeunesse” (hotel pentru tineri - n.r.). La plecare, castigatorii vor putea lua cu ei cearsafurile si halatele. Aceasta va fi o amintire frumoasa”, a explicat un purtator de cuvant al IKEA Norvegia.
Partea mai neplacuta: primii angajati ajung in magazin cu mult inainte de rasaritul soarelui, undeva la ora 4.00 dimineata, cand incep sa faca si sa desfaca pachete, sa aranjeze, sa pregateasca totul pentru clientii de peste zi.