În perioada 2000-2004, acesta a sustras peste 80 de milioane de dolari, a căror valoare este estimată astăzi la 111 milioane de dolari. Necolaiciuc, în vârstă de 57 de ani, fost reţinut de agenţii americani de imigrare în oraşul în care locuia de mai mulţi ani. Acesta a fost director al CFR în perioada iulie 2000-octombrie 2003, iar prin fraudele comise a devenit unul dintre cei mai căutaţi infractori români.

Motivul reţinerii în SUA este cel al încălcării condiţiilor de imigrare.

În acea perioadă, ministru al transporturilor era pesedistul Miron Mitrea, în timpul Guvernului Năstase, 2000-2004.

Actualul ministru al transporturilor, Radu Berceanu, a ţinut o scurtă conferinţă de presă, însă nu a oferit informaţii concludente. Acesta a declarat că mai întâi se aşteaptă aducerea în ţară a lui Necolaiciuc, "şi vedem ce facem după aceea".
 
Legat de "moştenirile" mandatelor anterioare, Berceanu a precizat că el este responsabil de situaţia din transporturi din momemntul în care a fost învestit în funcţie, nu de ceea ce s-a întâmplat în trecut.

Mandat de arestare ilegal

Chiar dacă ancheta a început în 2004, a reuşit să plece din ţară în februarie 2005, întrucât pe numele său nu fusese emis încă un mandat de arestare. În 2006 a fost văzut în Austria, însă agenţii Interpolului nu au putut să îl aresteze, întrucât mandatul eliberat de autorităţile române, respectiv de Judecătoria Sectorului 1, nu era legal.

Referitor la dificultăţile legate de reţinerea lui Necolaiciuc, Berceanu a precizat că acesta "a fost căutat astfel încât să nu fie găsit".

În West Palm Beach românul are două proprietăţi, fiecare în valoare de aproximativ 400.000 de dolari. Conform presei americane, se afla în SUA din februarie 2007.

Trimis în judecată de DNA

La începutul anului trecut, sub acuzaţia de abuz în serviciu contra intereselor publice, a fost trimis în judecată de DNA. În acelaşi dosar au mai fost implicate alte nouă persoane.

Procurorii DNA au precizat că Necolaiciuc, prin funcţia deţinută, a încheiat între CFR şi alte două societăţi comerciale contracte, în urma cărora s-a adus un prejudiciu de 580.663.188.284 ROL. Firmele respective nu erau autorizaţi ca furnizori feroviari, statut care să le pemită livrarea de bunuri şi servicii către CFR.

În ceea ce priveşte obiectul contractelor, acesta a fost constituit de bunuri şi servicii, de la macazuri, motorină, cuplaje electrice, panouri de afişaj, alături de un stoc impresionant de produse inutile, toate achiţionate la preţuri supraevaluate.

Miron Mitrea a intrat şi el în atenţia DNA-ului, suspectat că ar fi trecut cu vederea ilegalităţile de la CFR.

AFACERI TRANSPARTINICE

Băsescu şi Mitrea şi-au dat mâna pentru propăşirea lui Necolaiciuc

Mihai Necolaiciuc este un personaj dificil de încadrat politic, “firele” afacerilor girate sub semnătura sa de CFR SA ducând, încâlcit, către binomul PD-PSD. Persoana care l-a desemnat pe Necolaiciuc în 2000 la conducerea companiei naţionale de căi ferate este fostul ministrul al Transporturilor, Anca Boagiu, cea care i-a succedat în funcţie lui Traian Băsescu. Necolaiciuc şi-a obţinut promovarea la Bucureşti din postura de director general al Regionalei CFR Iaşi, unde fusese instalat chiar de către actualul preşedinte al României.

În perioada petrecută la şefia Regionalei CFR din Iaşi, Necolaiciuc şi-a făcut „mâna” pentru tunurile financiare din perioada 2000-2003. Astfel, în 2007, EVZ scria cum în depozitele companiei de căi ferate din Iaşi zac utilaje cumpărate în mandatul lui Necolaiciuc cu o valorea de inventar foarte mare: hârleţe de 100 de lei bucata, perne între 300 şi 500 de lei bucata sau bormaşini de 1.000 de lei bucata. Un alt amănunt interesant este faptul că Mihai Necolaiciuc a acordat ca şef al CFR Iaşi o lucrare de miliarde de lei vechi unei firme din Bacău patronate de Sergiu Sechelariu, devenit ulterior secretar de stat în subordinea lui Miron Mitrea.

Urmarea? Deşi numit în funcţie de Anca Boagiu, deţinătoarea ministeriatului la Transporturi în a doua jumătate a anului 2000 (după demisia lui Traian Băsescu, ales atunci ca primar al Bucureştiului), Necolaiciuc este menţinut în funcţie după alegerile generale soldate cu instalarea lui Mitrea la şefia Transporturilor.

Cum ajunge o solniţă să coste 300 de euro

Filiera afacerilor pe bani publici marca Necolaiciuc îl include pe Dumitru Bucşaru, finanţatorul echipei de fotbal Unirea Urziceni şi un apropiat al partidului cu sediul în Modrogan (fostul PD, actualul PD-L). Complexul Astoria din Snagov este „copilul” relaţiei Necolaiciuc-Bucşaru, o relaţie care a prejudiciat statul român cu peste 600 de miliarde de lei vechi. Absurdul are în acest caz detalii contabile precise: 48 de milioane de lei vechi per oglindă, 113 milioane de lei vechi per masă, 5.1 de milioane de lei vechi per lumânare, 120 de milioane de lei vechi per pilotă de pat sau 11 milioane de lei vechi per solniţă.

În gestiunea lui Necolaiciuc, CFR SA a angajat contracte şi investiţii ce ţin mai degrabă de domeniul fantasticului: sute de mii de euro dedicaţi agendelor, calendarelor şi carneţelelor, 6.000 de centuri de siguranţă cumpărate la preţul de 585 de euro bucata sau 8.5 milioane de euro investiţi în substanţe insecticide, ierbicide şi raticide pentru întreţinerea căilor ferate. Presa centrală scria la un moment dat chiar de achiziţionarea unor costume de scafandru pentru angajaţii CFR.

Fuga din ţară, via Chişinău

Istoricul relaţiei Necolaiciuc-Mitrea mai conţine o filă importantă: cea a dispariţiei din ţară a urmăritului de astăzi. Necolaiciuc fuge din România în februarie 2005, fiind trecut peste graniţă, în Republica Moldova, de finul lui Miron Mitrea, Florian Buşcă.

Acesta din urmă, devenit între timp Florian Walter, este unul dintre acţionarii echipei de fotbal Dinamo Bucureşti. În declaraţiile oferite ulterior, finul lui Mitrea a susţinut că nu ştia de planurile lui Necolaiciuc de a fugi din ţară, vizita la Chişinău fiind întreprinsă în scopuri de afaceri.

ŞTIRE ACTUALIZATĂ LA ORA 13.30

CITIŢI ŞI:

Necolaiciuc, trimis din nou în judecată

Berceanu îl acuză pe Orban că pregăteşte o serie de "tunuri imobiliare"

Noul Cod Penal „omoară” dosarele anticorupţie