Mario Grech, care a fost numit secretar general în septembrie, a declarat revistei iezuite La Civiltà Cattolica, miercuri, că „noua ecleziologie” rezidă în „restaurarea Bisericii domestice, acordându-i mai mult spațiu, o Biserică-Familie constând dintr-un număr de Familii-Biserici”.

Potrivit episcopului Grech, catolicii „trebuie să trăiască în sânul familiilor lor. Nu există comparație între Biserica instituțională și Biserica domestică. Marea comunitate a Bisericii este formată din mici biserici care se strâng în case. Dacă Biserica domestică eșuează, Biserica nu are viitor! Biserica domestică este cheia care deschide orizonturi de speranță!”

Ceea ce le spune catolicilor secretarul general al Sinodului Episcopilor, o importantă instituție care funcționează pe lângă Suveranul Pontif, este, nici mai mult, nici mai puțin, decât că se pot lipsi de mersul la biserică atâta vreme cât se pot ruga acasă.

„Teologia și valoarea grijii pastorale în familie, văzută ca Biserică domestică, a luat o turnură negativă în secolul al patrulea, când a avut loc sacralizarea preoților și a episcopilor, în detrimentul preoției comune a botezului, care a început să-și piardă valoarea”, a mai spus Grech.

„Cu cât a avansat instituționalizarea Bisericii, cu atât natura și harisma familiei, ca Biserică domestică, s-a diminuat.”

Și episcopul a adăugat: „Nu familia este subsidiară Bisericii, ci Biserica ar trebui să fie subsidiară familiei” (!).

Grech și-a exprimat speranța că noțiunea de Biserică domestică ar putea fi întărită, nu doar ca o încurajare a familiilor creștine, cum a făcut Papa Ioan Paul al II-lea.

El a menționat în schimb izolările și carantinele provocate de pandemia de COVID, care i-au împiedicat pe credincioși să meargă la biserică, să participe la Sfânta Liturghie și să primească Sfânta Euharistie, ca pe o oportunitate pentru dezvoltarea Bisericii domestice.

Astfel, Grech consideră „curios că mulți oameni s-au plâns pentru că nu au putut primi împărtășania sau celebra funeraliile în biserică, dar nu la fel de mulți și-au făcut griji în privința modului în care să se împace cu Dumnezeu și cu vecinul său, cum să asculte și să celebreze Cuvântul lui Dumnezeu și cum să trăiască în afara serviciului religios”.

Deși a recunoscut că „Euharistia este sursa și apogeul vieții creștine”, Grech a adăugat că „este îngrijorător că cineva se simte pierdut în afara contextului euharistic sau liturgic, deoarece aceasta arată o ignorare a altor căi de a avea acces la taine (!).”

Și uimitorul secretar general a continuat:

„Acest lucru indică nu doar că există un oarecare analfabetism spiritual, dar este dovada unei inadecvări a actualei practici pastorale. Este foarte probabil că în trecutul recent activitatea noastră pastorală a urmărit să conducă spre Taine și nu să conducă – prin Taine – către viața creștină.”

Grech a provocat rumoare în lumea catolică în 2017, când, în calitate de episcop de Gozo, Malta, a afirmat că persoanele divorțate și recăsătorite pot primi Sfânta Împărtășanie, în răspăr cu învățătura catolică.

Incredibil! Razii în biserici! Ce caută polițiștii?

Greaua moștenire lăsată de Firea! Primăria Capitalei poate pierde zeci de milioane de euro