MOL a înregistrat un profit de 3,6 milioane de euro în primele nouă luni ale anului. Grupul maghiar a reușit sa facă cerințelor din Europa de Est
- Andra Puiu
- 5 noiembrie 2022, 07:16
Grupul Mol a înregistrat în al treilea trimestru din 2022 un profit operaţional CCS EBITDA de 1,449 miliarde dolari. Succesul companiei a fost susținut de performanța foarte bună a segmentelor Upstream şi Downstream, dar şi de factorii macroeconomici. Așadar, a fost înregistrat un profit operaţional de 3,627 miliarde dolari de la începutul anului 2022.
În ciuda profitului câștigat, taxele excepționale şi reglementările privind preţul carburanţilor în Europa Centrală şi de Est au avut un impact de aproximativ 1,18 miliarde dolari asupra operaţiunilor MOL în perioada ianuarie-septembrie 2022. De asemenea, oficialii companiei au subliniat că sancțiunile impuse de UE pot influența viitorul economic al Europei.
Mai mult decât atât, grupul MOL a mai susținut că în ciuda greutății din al treilea trimestru din 2022, în ceea ce priveşte furnizarea de energie în centrul şi estul Europei, compania a reuşit să menţină stabilitatea furnizării de carburanţi în mai multe ţări din regiunea Europei Centrale şi de Est. În acest context, MOL consideră acest lucru drept cea mai mare realizare din aceasyă perioadă.
„Graţie efortului extraordinar depus de angajaţii Mol.(…) Am făcut un pas mare pe traseul de implementare a strategiei noastre 2030+: în Ungaria, Mol gestionează, în baza unui contract de concesiune, serviciile municipale şi comunale de management al deşeurilor pe o perioadă de 35 de ani, lucru care ne permite să extindem operaţiunile noastre într-o nouă direcţie de business, aceea a economiei circulare şi a reducerii amprentei de carbon”, a declarat Zsolt Hernadi, Chairman şi CEO.
MOL și-a dublat profitul în secțiunea Upstream
În același comunicat, MOL a adăugat că pe segmentul Upstream, rezultatul EBITDA aproape s-a dublat. Așadar, profitul a ajuns la 640 milioane dolari în T3 2022. De asemenea, de la începutul anului până în prezent rezultatul segmentului a totalizat 1,72 miliarde dolari, adică aproape jumătate din rezultatul EBITDA total al Grupului. Acest lucru a fost reușit datorită indicatorilor macro. Ei au putut să compenseze efectul negativ al creşterii redevenţelor în ultimele trei luni.
În ceea ce priveşte segmentul Downstream, profitul operaţional CCS EBITDA a crescut de la an la an. În prezent, a ajuns la 741 milioane de dolari în T3. Cu toate acestea, aici este întâmpinată o scădere de 14% comparativ cu trimestrul anterior.
„În această perioadă, reglementările referitoare la preţuri şi taxele excepţionale impuse în Europa Centrală şi de Est au avut efecte asupra profitabilităţii segmentului, în timp ce EBITDA rezultat din petrochimie a scăzut cu 90% de la an la an. Contribuţia semnificativă a sectorului R&M a compensat factorii negativi în această perioadă. De asemenea, operaţiunile majore de mentenanţă planificate pentru rafinăria Szazhalombatta au fost finalizate cu succes în T3”, precizează reprezentanţii companiei.
Unde a înregistrat MOL cele mai mari pierderi
În ceea ce privește segmentul Consumer Services, rezultatul EBITDA a scăzut în T3 2022 cu 43% de la an la an. În același timp, rezultatul primelor trei trimestre a scăzut cu mai mult de jumătate comparativ cu aceeaşi perioadă, T1-T3, a anului trecut. Măsurile de reglementare a preţului la combustibili în mai multe ţări din centrul şi estul Europei au avut un impact asupra rezultatelor. Așadar, rezultatul EBITDA, în acest segment, a scăzut cu 85 de milioane de dolari din acest motiv.
Creşterea marjelor din sectorul non-fuel şi majorarea volumelor de vânzare au compensat parţial efectele negative. Numărul de staţii de servicii care integrează conceptul Fresh Corner a crescut la 1.130 în T3 2022. În trimestrul trecut, erau înregistrate 1.103 de stații de acest gen, se mai arată în comunicatul emis de MOL.