Ministrul Energiei avertizează furnizorii de energie electrică! Virgil Popescu este nemulțumit de furnizorii de energie electrică, relatează Digi24. Oficialul este nemulțumit de practica acestora de a trimite clienților facturi cu consum estimat. Potrivit ministrului, distribuitorii și furnizorii estimează consumuri prea mari. În acest fel, încarcă în mod evident facturile clienţilor.  Practic, iau astfel nişte bani în avans, ceea ce nu este legal, spune oficialul.

Virgil Popescu a declarat, într-un interviu pentru ziare.com, că și el a fost în această situație ingrată. Demnitarul avertizează că dacă această practică nu va înceta, ia în calcul o modificare a legii energiei.

Ministrul a primit o factură de 900 lei în ianuarie

„M-am trezit cu o factură pentru luna ianuarie, care probabil, dacă nu era așa de mare, o plăteam și nici nu sesizam. 9 milioane și ceva de lei (lei vechi – n.r.)! Și când m-am uitat pe factură, aveam un consum estimat de 1.500 de kW, în condițiile în care în apartament acolo nu mai stă nimeni. Băiatul lucrează în telemuncă și nu stă în București, lucrează de acasă, din Severin”, a povestit ministrul Energiei.

„Practic, furnizorii împreună cu distribuitorii încarcă facturile românilor prin estimări mai mari în această perioadă de iarnă, urmând ca ulterior, după o lună, două, trei, patru, cinci, în funcție de consumul fiecăruia, să-și recupereze banii. Practic, se finanțează pe banii românilor fără dobândă, după părerea mea complet în afara oricărui cadru legal”, a arătat Virgil Popescu.

Practica facturilor estimate caracterizează aproape toți furnizorii

Ministrul a spus că este o practică ce caracterizează aproape toți furnizorii. „Mie mi-au venit reclamații cam de la toți”, a explicat ministrul Energiei. Acesta crede că e vorba de o formă de escrocherie.

Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, aprecia recent că practica estimării consumului nu este una sănătoasă. „Comportamente de genul ‘îți estimez eu un consum și-ți iau banii în avans și după aceea, după nu știu câte luni, îți dau eu banii înapoi’, genul acesta de lucruri probabil că într-o piață normală nu se întâmplă. La telefonie mobilă nu ne face nimeni așa ceva, nu? Firma de telefonie știe că poți să te muți de azi pe mâine, dacă nu ești mulțumit de serviciile ei”, a arătat Chirițoiu într-o intervenție la Digi24.