Când Dunărea a intrat sub imperiul gheţurilor, circulaţia navelor comerciale a fost interzisă de Căpitănia Zonală Tulcea.
În suburbia Tudor Vladimirescu era nelinişte, se credea că vor rămâne blocaţi până când se va topi gheaţa.
Căpitanul-comandor Nicu Dumbravă şi echipa sa, un maistru militar şi cinci soldaţi gradaţi, au pus în mişcare remorcherul Fluvial RF328 şi au plecat să distrugă sloiurile până la Tudor Vladimirescu.
Misiunea militarilor
Remorcherul Armatei a făcut câte trei transporturi dus-întors în zilele lucrătoare şi câte două în weekend. Misiunea militarilor a fost de a transporta oamenii şi alimente de la Tulcea la Tudor Vladimirescu şi, în caz de necesitate, să-i transporte pe cei care au nevoi medicale.
Cum se câştigă un metru de cale navigabilă
Echipajul navei are experienţa anilor trecuţi, când aceeaşi navă a fost solicitată să acorde sprijin tulcenilor din Tudor Vladimirescu.
Marinarii militari sunt singurii care ştiu cum să câştige fiecare metru de cale navigabilă. Maistrul militar principal Ion Crup crede că anul acesta gheaţa parcă s-a pus de-a curmezişul voinţei navigatorilor.

Iarna acesta, pe RF328, caporalii Stelian Babei, Mircea Dumbravă, Cătălin Dobrogeanu, Marian Pavlov şi Ionel Angheluţă au o misiune extrem de precisă, să nu lase gheaţă să pună stăpânire pe Dunăre.
Stinge incendii, salvează nave
Remorcherul Fluvial 328 face parte din forţele destinate intervenţiei atunci când sunt situaţii de urgenţă.

Este construit integral din metal. Destinaţia sa este aceea de a remorca navele avariate sau pe cele fără propulsie, dar şi pentru stingerea incendiilor.
Remorcherul a fost construit la Şantierul Naval Galaţi şi introdus în serviciu începând cu anul 1990. E propulsat de un motor cu o capacitate de 600 de cai putere.