Mii de școli din România își vor împărți 1 miliard de euro. La ce vor fi folosiți banii

Mii de școli din România își vor împărți 1 miliard de euro. La ce vor fi folosiți banii Sursa foto: Arhiva EVZ

Ministerul Educaţiei are la dispoziţie un milliard de euro pentru modernizarea a 5.700 de şcoli, a afirmat marţi seară ministrul Ligia Deca.

„Avem un miliard de euro care va merge în 5.700 de şcoli, unde vom vedea mobilier nou, dotări noi şi, în sfârşit, vom vedea laboratoare de ştiinţe şi laboratoare de ultimă tehnologie pentru toţi elevii. Pentru că asta a fost ideea, să schimbăm faţa şcolii româneşti, să terminăm cu problema infrastructurii, să facem din nou atractive ştiinţele şi alte materii prin nivelul de dotare corespunzător pe care îl au", a susţinut Deca la Digi 24.

Ea a precizat că au fost două apeluri în desfăşurare, unul pentru dotări, săli de clasă, laboratoare de ştiinţe, ateliere de practică, echipamente sportive, care a fost dedicat tuturor şcolilor, şi un alt apel pentru smart Lab-uri doar pentru licee, "care sunt laboratoare de dezvoltare tehnologică înaltă, laboratoare unde să poată elevii să aibă predare prin realitate virtuală sau realitate augmentată, robotică ş.a.m.d.".

"De exemplu, astăzi am făcut publice rezultatele apelului pentru smart Lab-uri, astăzi liceele ştiu că vor avea sau nu - dar majoritatea au - aceste laboratoare inteligente. În câteva zile vom avea rezultatele şi pentru dotări, se intră în proces de contractare şi până pe 6 iunie ar trebui să avem contractate toate fondurile necesare pentru a începe achiziţiile pentru aceste săli de clasă, laboratoare. Practic, până la anul vom avea altă faţă a şcolilor", a precizat ministrul Educaţiei.

Ne puteți urmări și pe Google News

Ce competențe ar trebui să aibă elevii

Ligia Deca a mai afirmat că orice absolvent de liceu trebuie să aibă competenţe de bază atât la matematică şi ştiinţe, cât şi la disciplinele socio-umane.

"Ne dorim ca orice absolvent de liceu să aibă competenţe de bază atât în ceea ce înseamnă matematică şi ştiinţe, cât şi în discipline socio-umane. Mai pe şleau, orice absolvent trebuie să poată alege între două împrumuturi de la bancă, care este cel mai avantajos, trebuie să înţeleagă fenomenul încălzirii globale, măcar la nivel de termeni generali, şi trebuie să înţeleagă care este diferenţa, de exemplu, între instituţiile statului, apropo de socio-umane. Nu este vorba despre lucruri complicate, ci despre a testa cu admis - respins, un nivel de bază, un nivel funcţional, în aşa fel încât orice absolvent de liceu să poată funcţiona în societate normal. Asta înseamnă că sigur vom avea în planurile-cadru disciplinele care să asigure acest lucru, dar asta nu înseamnă că la uman vor face multe ore de ştiinţă sau matematică, vor face un minim necesar pentru acest profil al absolventului", a precizat Deca