ANALIZĂ INCENDIARĂ cu privire la MCV. „Măcar acum am AFLAT cine este, de fapt, STATUL PARALEL. Lazăr și Kovesi sunt…”

ANALIZĂ INCENDIARĂ cu privire la MCV. „Măcar acum am AFLAT cine este, de fapt, STATUL PARALEL. Lazăr și Kovesi sunt…”

„Comisia va continua să monitorizeze îndeaproape situația și va efectua o evaluare în acest sens înainte de încheierea mandatului actualei Comisii. Punerea imediată în aplicare a măsurilor suplimentare este esențială pentru a readuce procesul de reformă pe calea cea bună și pentru a permite revenirea la traiectoria care va permite încheierea procesului MCV, astfel cum se menționa în raportul din ianuarie 2017”, a fost mesajul transmis de către Comisia Europeană, marți, în raportul MCV.

 Pe fondul acestui eveniment, jurnalistul Cristian Tudor Popescu a făcut o analiză dură a reacţiilor pe care politicienii puterii le-au avut cu privire la acest raport. „Cât se mai poate duce această fanfaronadă cretină făcută pentru uzul publicului din România?”, s-a întrebat jurnalistul care a subliniat că raportul MCV duce spre concluzia că România nu are ce căuta la preşedinţia Consiliului UE, scrie digi24.ro

„Avem un breaking news astăzi, știm în sfârșit, aflăm un lucru extrem de important din Raport, cine este statul paralel, din cele 8 cerințe transmise României rezultă clar că statul paralel este chiar UE. Ce Kovesi, Lazăr, toate acestea nu sunt decât cozile de topor ale statului paralel Bruxelles, care, potrivit lui Şerban Nicolae, tocmai ne dă o lovitură de stat mai tare decât cea din 10 august. Așa spune senatorul PSD.

Măcar știm acum cine este statul paralel, nu are rost să se mai încurce Dragnea, Tăriceanu, se bat cu statul paralel de la Bruxelles.

Octologul acesta, ori vor accepta aceste cerințe, ori nu, și vor exclude România din UE așa cum sunt excluși puciștii din PSD.

Tăriceanu e de părere că, Comisia Europeană intră în zona politicului, iată că și Raportul Comisiei Europene este politic, spune Tăriceanu și rezultă că este dezinformată Comisia Europeană. Cât se mai poate duce această fanfaronadă cretină făcută pentru uzul publicului din România?

După ce s-a dus la Strasbourg Dăncilă și i-a sictirit pe europeni, după ce parlamentarii cei mai mulți au cerut să nu fie o Rezoluție, pentru că România urmează să preia președinția Consiliului UE, ce logică mimată, Iohannis a schimbat macazul, inițial a spus și el că nu e bine să fie rezoluție. Dimpotrivă, tocmai pentru că România urmează să aibă această funcție îngrozitor de importantă în UE, de aceea trebuie să existe o analiză din partea beneficiarilor, a europenilor.

Această analiză arată ce? Că dacă România refuză prin reprezentanții puterii ei să implementeze aceste 8 cerințe din partea Comisiei Europene nu are ce căuta la președinția Consiliului UE. De ce să te mai duci, dacă Comisia Europeană este dezinformată, cum spune al doilea om în stat din România, ce să mai caute?

L-o fi auzit pe Dragnea, care a zis ce a zis astăzi, că jurnalistul care a publicat undeva pe un site informația că în precedentul Complet de 5 de la ICCJ, scorul era de 3, la 2. Jurnalistul a publicat ce crede că știe. Nu a spus acolo că Dragnea este criminal internațional, că Dăncilă a fugit cu trezoreria statului, drept care Dragnea, al treilea om în stat, pronunță această beznă a minții că jurnalistul respectiv trebuie tras la răspundere. Înțelegem de ce vorbește Timmermans despre libertatea presei în România.

Aceste lucruri pe care le spune Comisia Europeană le-am spus și noi, jurnaliștii și oamenii cu opinie din țară asta, am spus lucruri evidente. Cum să nu fie de domeniul bunului simt ce spune Comisia Europeană că trebuie să ținem seama de avizul negativ al CSM, al organismului cel mai îndreptățit din branșă, CSM, ce poate fi mai de bun simţ? Dar, domnii aceștia Dragnea, Tăriceanu și asociații nu vor ține seama de aceste solicitări dintr-un motiv foarte simplu: ei nu pot exista într-o Românie cu adevărat europeană, când va fi România o țară cu adevărat europeană, indivizi că Dragnea, Tăriceanu vor dispărea că și cum nici nu ar fi existat”, a declarat Cristian Tudor Popescu.

Cele opt recomandări suplimentare pentru România:

 Legile justiției

Suspendarea imediată a punerii în aplicare a legilor justiției și a ordonanțelor de urgență ulterioare.

Revizuirea legilor justiției ținând seama pe deplin atât de recomandările formulate în cadrul MCV, cât și de cele formulate de Comisia de la Veneția și de Grupul de state împotriva corupției al Consiliului Europei (GRECO).

Numirile/revocările în cadrul sistemului judiciar

Suspendarea imediată a tuturor procedurilor de numire și revocare aflate în curs care vizează procurori în funcții-cheie.

Relansarea procesului de numire a unui procuror-șef al DNA care să aibă experiență dovedită în domeniul urmăririi penale a infracțiunilor de corupție și un mandat clar pentru ca DNA să continue efectuarea de anchete profesioniste, independente și imparțiale în cazurile de corupție.

Numirea imediată, de către Consiliul Superior al Magistraturii, a unei echipe interimare de conducere a Inspecției Judiciare și numirea, în termen de trei luni, prin concurs, a unei noi conduceri a acestei instituții.

Respectarea avizelor negative ale Consiliului Superior al Magistraturii referitoare la numirea sau revocarea unor procurori cu funcții de conducere până la intrarea în vigoare a unui nou cadru legislativ, în conformitate cu recomandarea 1 din ianuarie 2017.

 Codul penal și Codul de procedură penală

Înghețarea intrării în vigoare a modificărilor propuse a fi aduse Codului penal și Codului de procedură penală.

Relansarea procesului de revizuire a Codului penal și a Codului de procedură penală ținând seama pe deplin de necesitatea de a se asigura compatibilitatea acestor coduri cu dreptul UE și cu instrumentele internaționale în materie de combatere a corupției, precum și cu recomandările formulate în cadrul MCV și cu avizul Comisiei de la Veneția.