Cele aproape 20 de organizații neguvernamentale se opun, ferm, Masterplanul Portului Constanţa întocmit și prezentat de compania Ernst & Young şi Institutul de Proiectări Transporturi Auto, Navale şi Aeriene (IPTANA)  “datorită lipsei prevederilor de protecţie a mediului şi impactul asupra oraşului”. În cadrul dezbaterii publice care a avut loc joi, la terminalul de pasageri din port, mai mulţi membri ai societăţii civile care au reprezentat Coaliţia ONG-urilor au contestat noul Masterplan care va reglementa activităţile din port pentru următorii 25 de ani.

Reprezentanţii Coaliţiei au atacat public Masterplanul şi au cerut autorităţilor respingerea lui. Aceştia au identificat şi invocat "grave deficienţe" de elaborare a datelor concrete despre poluarea din port şi despre măsurile de prevenire a poluării. „Coaliţia ONG-urilor solicită ferm refacerea cercetărilor şi analizelor în care să se includă şi oraşul Constanţa, nu doar portul. Punctul de vedere oficial al Coaliţiei a fost depus vineri la Agenţia de Protecţie a Mediului Constanţa”, se precizează într-un comunicat al Coaliției.

La dezbaterea Masterplanului portului Constanța, părerea reprezentanților societății civile a fost împărtăşită de Federația Națională a Sindicatelor Portuare, de Asociaţia Operatorilor Portuari şi de Institutul Naţional de Cercetare şi Dezvoltare Marină "Grigore Antipa". Președintele Uniunii Naționale a Practicienilor de Protecția Mediului, expertul de mediu Traian Petrescu a spus, la rîndul lui, că Masterplanul pe care l-a studiat este “cea mai mare gogomănie”, propunând respingerea lui în totalitate.

Reprezentantul IPTANA a recunoscut că raportul de mediu a fost întocmit în baza unor date vechi de peste trei ani. “În ceea ce priveşte protecţia mediului, cerinţele prevăd analiza impactului poluării asupra locuitorilor oraşului, managementul integrat al calităţii aerului din port şi din oraş, managementul deşeurilor cu analiză de impact asupra locuitorilor oraşului, plantarea unor perdele de vegetaţie în zona de întâlnire a teritoriului portuar cu cel urban pentru filtrarea naturală a aerului şi zgomotului”, au avertizat ONG-urile. Operatorii portuari au cerut și in instanță anularea Masterplanului portului Constanța, ședință de judecată fiind programată peste o lună.