Ce spune Maria Rousseva, CEO BRD, despre vânzarea băncii

Ce spune Maria Rousseva, CEO BRD, despre vânzarea băncii Maria Rousseva, CEO-ul BRD, despre zvonurile privind vânzarea băncii. Viitorul este incert. Sursa foto Facebook

Maria Rousseva, CEO-ul BRD, a oferit prima declarație după ce s-a zvonit că se va vinde banca. Aceasta a declarat că BRD este o bancă mare, în creștere, pe o piață în creștere.

În urmă cu câteva zile s-a zvonit că BRD ar fi angajat JP Morgan pentru a explora posibilitatea vânzării băncii, entitatea sa din România, locul 3 pe piața locală. CEO-ul băncii, Maria Rousseva, a declarat că nu vrea să comenteze aceste zvonuri și că rezultatele lor financiare vin pe baza unor date solide și nu sunt obținute prin hazard.

Refuză să comenteze aceste zvonuri

„În primul rând, BRD a avut o performanță extraordinară de succes în 2023. Am reușit să ne creștem cota de piață, este foarte important și, de fapt, este o creștere record a cotei de piață în ceea ce privește activitatea de creditare. Unul dintre cele șapte împrumuturi date persoanelor fizice în România este acordat de BRD. Așadar, un rezultat foarte, foarte bun realizat de rețeaua noastră, cu o încredere puternică în clienți.

Legat de zvonurile privind intențiile Societe Generale cu BRD, este foarte clar că, în calitate de manager al unei companii listate la Bursă- cum este BRD, trebuie să fim extrem de responsabili în comunicare și foarte atenți la ce și la cum comunicăm. Trebuie să informăm în mod egal toți părțile interesate. Nu doar acționarii, ci și angajații noștri, clienții noștri autoritățile de reglementare”, a spus aceasta.

Ne puteți urmări și pe Google News

BRD vrea să rămână în primele locuri

Maria Rousseva a mai declarat că va continua să țintească locul al treilea în piața bancară. Ea a recunoscut că există concurență între bănci, dar că nu îi este frică de provocări.

„Vom continua să țintim locul al treilea în piața bancară. Această provocare (de a păstra poziţia din prezent a băncii – n.r.) este o provocare frumoasă pentru că suntem pe o piaţă competitivă, suntem într-o competiţie, iar ceea ce ne dorim este să-i facem pe clienţii noştri fericiţi şi bineînţeles că o competiţie mai puternică ne obligă pe toţi să devenim mai buni şi vedeţi aceste dezvoltări legate de partea digitală.

maria rousseva brd

Ceo-ul BRD, despre zvonurile privind vânzarea băncii. Sursa foto BRD

Toate acestea sunt provocate tocmai pentru că avem competiţie şi concurenţă nu doar din partea băncilor, ci şi din partea altor companii. Şi cred această concurenţă şi competiţie poate fi văzută ca o provocare, dar eu zic că este una pozitivă pentru că ne ajută să ne îmbunătăţim şi să creştem. Dacă mă întrebaţi ca şi manager al acestei bănci aş spune că pentru noi la nivel intern e foarte bine să ne oferim aceste obiective ambiţioase şi să ne comparăm cu jucători puternici de pe piaţă şi, dacă vom continua să fim în top 3, să ne dorim să fim în top 3, răspunsul este da”, a mai spus ea.

Ce profit are BRD

Grupul BRD a obţinut un profit net de 1,66 miliarde de lei în 2023, în creştere cu 24%, comparativ cu 1,34 miliarde de lei în 2022, iar rentabilitatea capitalului a atins 21% faţă de 15,9% în 2022, potrivit unui comunicat al grupului.

Veniturile anuale ale grupului au fost de 3,83 miliarde de lei, faţă de 3,46 miliarde de lei în 2022, în creştere cu 10,8%, volumele mai mari şi ratele ridicate ale dobânzilor de piaţă fiind principalele motoare de creştere. Veniturile nete din dobânzi au crescut cu 15% la nivel anual.

logo brd

Ceo-ul BRD, despre zvonurile privind vânzarea băncii. Sursa foto BRD

Cheltuielile operaţionale au crescut cu 8,6% în 2023 faţă de 2022. Dinamica cheltuielilor de personal (+7,1% an/an faţă de 2022, la 963 milioane lei) reflectă ajustările salariilor şi ale altor beneficii în cadrul contractului colectiv de muncă.

Veniturile operaţionale brute au atins 1,94 miliarde de lei (+13,1% faţă de 2022), iar raportul cost/venit s-a îmbunătăţit pe fondul efectului favorabil al veniturilor (49,4% în 2023 faţă de 50,4% în 2022).

Pe parcursul anului 2023, calitatea activelor a continuat să se îmbunătăţească, rata creditelor neperformante (non-performing loans - NPL - n.r.) scăzând sub 2% (1,9% la sfârşitul anului 2023, faţă de 2,6% la sfârşitul anului 2022), în timp ce rata de acoperire a NPL a rămas confortabilă (75,9% la sfârşitul anului 2023, faţă de 76,5% la sfârşitul anului 2023, la nivelul Băncii), potrivit Hotnews.