Luptă pentru supremație. Cum funcționează sistemul care discreditează importanța vaccinului Pfizer

Luptă pentru supremație. Cum funcționează sistemul care discreditează importanța vaccinului Pfizer

Mai multe conturi francofone de popularizare ştiinţifică şi medicală au fost contactate de o agenţie de marketing dubioasă pentru a răspândi dezinformări privind vaccinul Pfizer, contra unei remuneraţii consistente. Se schiţează legături cu Rusia.

LE TEMPS (Elveţia), 25 mai 2021 - Mai mulţi influenceri - care au peste un milion şi jumătate de abonaţi pe YouTube în total - au arătat luni că au fost contactaţi de o agenţie de comunicare care le propunea, contra plată, să posteze mesaje care pun la îndoială vaccinul Pfizer.

Sami Ouladitto (umorist, cu aproape 400.000 de abonaţi pe YouTube), Et ça se dit Médecin /Se cheamă medic/ (intern la medicină, 84.000 de abonaţi pe Instagram) şi Léo Grasset (popularizator de ştiinţă, 1,17 millioane de abonaţi pe canalul său de YouTube) au împărtăşit pe conturile lor de Twitter aceeaşi poveste: o agenţie i-a contactat să le propună un "parteneriat" pentru a critica deschis vaccinul Pfizer/BioNTech. 

"E straniu. Am primit o propunere de parteneriat care constă în anihilarea vaccinului Pfizer prin video. Buget colosal, client care vrea să rămână incognito şi trebuie ascunsă sponsorizarea. Etic/20. Dacă vezi videourile despre asta îţi dai seama imediat că e o operaţiune", povesteşte Léo Grasset. 

Ne puteți urmări și pe Google News

Acelaşi scenariu descris de alte două personalităţi ale reţelelor sociale, Sami Ouladitto şi Et ça se dit médecin. "Incredibil. Adresa agenţiei londoneze care m-a contactat este falsă. Nu au avut niciodată sediul acolo, este un centru de estetică laser! Toţi angajaţii au profiluri de LinkedIn ciudate... care dispar de azi-dimineaţă. Toată lumea a lucrat în Rusia înainte", a adăugat după amiaza Léo Grasset. Pfizer, contactat de AFP, nu a reacţionat luni după amiaza.

O franceză aproximativă

"Libération", care a anchetat în legătură cu această agenţie dubioasă numită Fazze, detaliază: "Într-o franceză aproximativă, le-a propus o 'campanie de informare' despre vaccinarea în Europa". 

Deja discutabilă, propunerea derapează total în instrucţiunile date influencerilor: "Spuneţi că sunteţi interesaţi de vaccinare. Explicaţi că au existat scurgeri dintr-un raport al AstraZeneca şi că el arată rata de mortalitate în populaţia vaccinată". Ea doreşte să vadă abordate exact punctele următoare: "Rata mortalităţii vaccinului Pfizer este de 3 ori mai ridicată faţă de AstraZeneca potrivit informaţiilor oficiale. Experţii AstraZeneca au trimis acest raport instituţiilor de reglementare şi principalelor media, dar el nu a fost publicat niciodată. De ce? De ce Uniunea Europeană cumpără vaccin Pfizer în cantităţi mari în ciuda informaţiilor furnizate? E vorba de un monopoly [sic] şi produce daune sănătăţii publice".

Pe Twitter, această poveste, foarte distribuită, alimentează creativitatea internauţilor. "/Sunt/ vaccinat cu Pfizer din 22/05/2021 şi de atunci tot ce este metalic este atras instantaneu de umărul meu şi de magnetul care este înăuntru", glumeşte @LouisWitter care publică mai multe fotografii cu obiecte metalice (telefon mobil, obiectivul aparatului de fotografiat şi chiar un scaun de metal) ca fiind lipite de antebraţul său.

Autor: Fabien Goubet

 

Traducere: Gabriela Sîrbu