"Loganul" chinezesc, mai mare decât originalul românesc

"Loganul" chinezesc, mai mare decât originalul românesc

Baojun 630 este o berlină compactă, după tipicul consacrat de modelul de referinţă produs de Dacia: portbagaj încăpător, dotări spartane şi preţ accesibil – echivalentul a 6.850 de euro.

General Motors (GM), împreună cu doi parteneri locali, a lansat, luni, în China, autoturismul low-cost Baojun 630, un fel de Logan mai mare, dezvoltat pe o platformă tehnică de ultimă generaţie – folosită, între altele, de modele precum Opel Astra sau Chevrolet Cruze.

Baojun este o marcă nou apărută, "inventată" special pentru piaţa auto chineză – cea mai mare din lume în acest moment –, iar 630 este primul model oferit de aceasta.

Berlina Baojun 630 este produsă de SGMW (un joint venture între GM China, Shanghai Automotive Industry Corporation Group şi Wuling Motors), într-o fabrică din Liuzhou cu o capacitate de producţie iniţială de 100.000 de unităţi pe an.

Ne puteți urmări și pe Google News

Metode specifice

După reţeta de succes pusă la punct, deceniul trecut, de Dacia Logan, Baojun 630 vizează atragerea unor clienţi cu buget redus, care n-au mai deţinut, până în prezent, o maşină nouă.

Exact ca şi Loganul, 630-ul chinezesc are un preţ minim situat cu mult sub pragul de 10.000 de euro. Doar că, spre deosebire de "etalonul de la Piteşti", Baojun-ul nu "sare" peste această limită. Cele trei versiuni disponibile în momentul lansării costă între 62.800 şi 73.800 de yuani (circa 6.850 – 8.000 de euro, la cursul zilei).

În mod surprinzător, General Motors a oferit cu maximă concizie date tehnice despre noul model. În ceea ce priveşte dimensiunile, a fost evidenţiată capacitatea (deloc extraordinară a) portbagajului – 450 de litri – şi mărimea (generoasă a) ampatamentului: 2,64 metri.

Ceva mai multe detalii despre motorizare: sub capotă se află un "benzinar" Euro 4 de 1.5 litri, care dezvoltă 109 cai-putere. De transmisia, la puntea faţă, se ocupă o cutie de viteze manuală, cu 5+1 rapoarte. Baojun 630 asigură un consmum mediu mixt (urban-extraurban) de 6,9 l/100 km.

Cum "Loganul" chinezesc este, în linii mari, un Buick Excelle GT mai puţin atrăgător (care, la rândul său, este un Chevrolet Cruze în alte straie) suntem în măsură să completăm tabloul cu datele esenţiale care trebuie ştiute cu o ipoteză asupra lungimii şi lăţimii berlinei de clasă compactă: 4,59, respectiv, 1,79 metri (în acord cu dimensiunile modelelor "înfrăţite" pomenite anterior).

Putere superioară

La o comparaţie sumară se poate lesne observa că Baojun 630 este un model low-cost cel puţin la fel de interesant ca Loganul de 4,3 metri de la Dacia. Maşina chinezească are o amprentă la sol superioară şi un portbagaj ceva mai puţin încăpător.

În acest moment, nicio versiune Dacia Logan nu este atât de puternică. Laureate 1.6 16 valve se apropie cel mai mult (105 CP), dar pentru ea, producătorul de la Piteşti solicită – clienţilor români – 9.250 de euro. Cel mai accesibil Logan – 6.500 de euro – trebuie să se descurce cu un motor de 1.2 litri şi 75 CP.

DE LA OPEL LA BAOJUN

Modelul ieftin chinezesc stă pe o platformă comună cu Astra

Spre deosebire de Renault, care a "imaginat" o arhitectură tehnică special dedicată gamei low-cost Dacia (Logan, Sandero, MCV, Duster), General Motors şi-a permis să utilizeze o platformă globală pentru dezvoltarea maşinii ieftine chinezeşti Baojun 630. Denumită Delta II, aceasta se remarcă prin flexibilitate şi noutate.

Printre modelele care o utilzează se numără cea mai nouă gamă compactă germană Opel Astra (conurenţa tradiţională a modelului Volkswagen Golf), berlina Chevrolet Aveo (şi viitorul hatchback cu acelaşi nume), dar şi, oricât de surprinzător ar putea părea, perechea de automobile electrice cu autonomie suplimentară (oferită de un motor cu ardere internă) Opel Ampera-Chevrolet Volt.

Tot pe Delta II sunt asamblate monovolumele cu care pot circula până la şapte pasageri Opel Zafira (Tourer – a treia generaţie) şi Chevrolet Orlando.