La Dacia, problemele sunt ascunse sub capotă

La Dacia, problemele sunt ascunse sub capotă

Dacia controlează, în această lună, peste 4.000 de autoturisme Logan şi Sandero vândute în România şi suspectate că ar avea probleme la motor.

Peste 4.000 de autoturisme Dacia Logan şi Sandero comercializate în România ar putea avea probleme tehnice la motor.

Din acest motiv, producătorul de la Piteşti a iniţiat, în această lună, o campanie voluntară de verificări în reţeaua de service-uri, pe propria cheltuială, dar pe timpul clienţilor. 

Maşinile suspectate au motor alimentat cu benzină Este a patra iniţiativă de acest gen derulată de Dacia în ţară, după lansarea modelului Logan, în 2004, şi prima din 2006.

Ne puteți urmări și pe Google News

Maşinile vizate sunt echipate cu motorul pe benzină de 1.2 litri (75 de cai-putere) - cel mai mic oferit de cele două game. Mecanicii Dacia inspectează motoarele în cauză la nivelul supapelor, care ar putea fi prevăzute cu semi-conuri neconforme cu standardele.

"Este vorba de o procedură de rutină", ne-a declarat Silviu Sepciu, unul dintre responsabilii cu relaţiile publice de la Dacia. "Operaţiunea, care merge de la verificarea chiulasei şi poate presupune înlocuirea semi-conurilor de supape, acolo unde este cazul, durează între 20 de minute şi patru ore", a completat reprezentantul producătorului.

Acţiunea de verificare a celor 4.164 de autoturisme Dacia Logan şi Sandero suspectate că ar avea această hibă a demarat la începutul lunii şi este în derulare.

Invitaţia la service se face prin intermediul unei scrisori oficiale adresate proprietarului maşinii. Lotul de automobile vizate a fost asamblat la finele anului trecut.

Operaţiunea "Cricul"

Cea mai mediatizată acţiune de verificare în service-urile Dacia din România a berlinei lowcost Logan s-a petrecut la puţină vreme după lansarea modelului.

În primele luni ale lui 2005, Dacia a invitat la service aproximativ 15.000 de proaspeţi proprietari de Logan la service pentru a le evalua şi înlocui cricurile. Legenda spune că, în primă instanţă, unele service-uri ar fi purces la schimbarea reperului în cauză fără înştiinţarea proprietarului.

LOC COMUN

Milioane de maşini sunt inspectate anual pentru defecţiuni de fabricaţie

Producătorii auto verifică, în fiecare an, milioane de maşini suspectate de tot felul de probleme. Reale sau nu.

Cel mai cunoscut caz al ultimilor ani a fost "Scandalul Toyota", declanşat în noiembrie 2009, la sesizările unor şoferi americani mai puţin iscusiţi, care au susţinut că autoturismele Toyota pe care le-au condus au accelerat în loc să frâneze.

Ancheta iniţiată de autoritatea federală care veghează la siguranţa traficului (NHTSA) a concluzionat, în februarie 2011 - după ce producătorul japonez a chemat la service, în întreaga lume, peste nouă milioane de maşini - că modelele Toyota implicate în accidente nu au prezentat defecţiuni de proiectare sau execuţie.

În cele mai multe cazuri, a fost vorba de utilizarea necorespunzătoare a pedalierului. Cu alte cuvinte, o bună parte dintre şoferii care au depus plângere au confundat acceleraţia cu frâna!

Nici producătorii de lux nu sunt scutiţi de acest gen de probleme.

În această vară, Porsche a chemat la service-urile din SUA 1.702 supermodele 911. Exact versiunile de top ale gamei, Turbo, Turbo S, GT3, GT3 RS şi GT2 RS.

Şi nu pentru o defecţiune oarecare, ci pentru o problemă la sistemul de prindere a roţilor, suspectat că se uzează prematur.

BMW, cel mai mare producător de autoturisme premium, a verificat, anul trecut, peste 200.000 de maşini (din gamele Seria 5, Seria 6 şi Seria 7, dar şi peste o mie de limuzine Rolls- Royce, toate propulsate de motoare V8 şi V12) cu probleme la sistemul de frânare.

Printre mărcile care au rechemat voluntar, anul acesta, maşini pentru verificări în Europa se numără Opel (Corsa), Honda (Civic), Citroen (C3, DS3), Audi (R8 Spyder), BMW (M3 GTS), Renault (Clio, Fluence), Volvo (S60), Mitsubishi (Outlander), Fiat (Punto), Toyota (Yaris), Mazda (3), Peugeot (3008, 207), Nissan (Qashqai), Lexus (RX 400h), Tata (Indica), Jaguar (XF), Chevrolet (Cruze), Ford (Focus), Mercedes-Benz (Sprinter), Alfa Romeo (Giulietta), Land Rover (Range Rover Sport) şi Suzuki (Grand Vitara). CITIŢI ŞI:

  • Probleme pentru Logan şi Sandero. Peste 4.000 de maşini, chemate la service în România, pentru verificări
  • Sandero, nicio ruşine să alegi cel mai mic motor
  • Dacia, în topul celor mai apreciate mărci din Germania şi Franţa
  • Oh la la! Dacia Sandero, cea mai apreciată maşină mică în Franţa