Editura Evenimentul si Capital

Se scoate TIMBRUL DE MEDIU. La ce CAPCANE să fiţi atenţi când cumpăraţi un autoturism second-hand

Autor: | | 4 Comentarii | 2385 Vizualizari

Începând cu 1 februarie nu va mai fi perceput timbrul de mediu la înmatricularea unui autoturism second-hand. În acest context, este de aşteptat ca importurile de maşini rulate să crească, iar printre ele se pot afla autoturisme luate inclusiv de la fier vechi, întrucât lacunele din legislație permit epavelor să se reîntoarcă pe șosele.

“Automobilele vândute la noi în țară cu mai puțin de 2.000 euro sunt efectiv aduse de la fiare vechi din Germania și reprezintă un risc financiar imens și de siguranță rutieră pentru cei care le cumpără. Odată eliminat Timbrul de Mediu, orice barieră împotriva acestor fiare vechi vândute la preț de automobile dispare, așa că singurul filtru rămâne vigilența clienților și verificarea temeinică înainte de cumpărare”, explică Mihai Cune, fondator și director general al InspectorAuto.ro.

Potrivit acestuia, o statistică bazată pe autoturismele verificate în 2016 arată că aproximativ 40% dintre mașinile scoase la vânzare în România sunt bune de cumpărat, în timp ce restul de 60% prezintă probleme diverse, având nevoie de reparații costisitoare sau pur și simplu fiind nerecomandate deoarece: au fost daune totale, reparate și repuse în circulație; au fost reparate prost; prezintă atât de multe defecțiuni încât achiziția este dezavantajoasă. Mai ales în cazul mașinilor accesibile și foarte ieftine, reparațiile pot chiar depăși valoarea mașinii.

Iată mai jos problemele comune întânite în urma verificării fizice a mașinilor: • Mașini avariate grav sau daune totale

O astfel de mașină, care a fost grav avariată sau care a fost chiar daună totală, reprezintă cel mai mare risc pentru cumpărători. Locul acestor mașini ar fi la fiare vechi sau dezmembrări, însă lacunele din legislație permit epavelor să se reîntoarcă pe șosele.

În această categorie se găsesc mașini care costă peste 8.000-10.000 euro în momentul accidentului, astfel încât pentru un samsar merită să le repare cu costuri minime și să le vândă cu profit. Aceste mașini sunt foarte periculoase pentru că au, de cele mai multe ori, structura de siguranță compromisă. În plus, sunt reparate ieftin, fără a li se mai monta airbag-uri și capse pirotehnice în sistemele de reținere ale centurilor de siguranță. Aceste ”artificii” sunt bine mascate și greu de depistat, iar în cazul unui accident mașinile eșuează în a oferi maximul de protecție proiectat de fabricantul mașinii.

• Filtrul de particule pentru motorizările diesel

Problemele depistate de InspectorAuto.ro țin de faptul că multe mașini Euro 4 și Euro 5 au filtrul de particule aproape înfundat sau deja anulat. În cazul unei mașini diesel exploatate corect acest filtru poate ține până la maximum 250.000 km. Dar se poate înfunda și mult mai repede.

”Problemele care apar odată cu înfundarea filtrului de particule sunt multiple și afectează și alte componente ale motorului, cum ar sistemul EGR, turbina și galeria de admisie, etc... Ținând cont că 80% dintre mașinile aduse din strainătate au kilometri dați înapoi – conform estimărilor noastre – verificarea gradului de încărcare al filtrului de particule este obligatorie”, explică Mihai Cune.

Înlocuirea filtrului de particule este costisitoare, de regulă peste 2.000 euro. Chiar și filtrele aftermarket sunt relativ scumpe, între 500 și 1.000 euro. Curățarea lor este de asemenea o operațiune costisitoare (200-300 euro) și nu există garanția că vor funcționa corespunzător după aceea.

Carmen Iohannis facuta PRAF de Olguta Vasilescu. Nevasta lui Manda, GLUME NEMILOASE despre sotia presedintelui: Rochita roz deasupra genunchiului...

Pagina 1 din 2





Stirile zilei

Alte articole din categoria: Economie

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI