Spre deosebire de alte ţări, în Anglia nu există o limită superioară pentru angajaţii televiziunii publice britanice.
Dar dacă se depăşeşte cifra amintită, se declanşează automat obligaţia de a face cunoscut acest fapt. Tot potrivit Independent, această obligaţie a intervenit pentru prim oară anul acesta. O noutate care nu place unor jurnalişti, în special prezentatorului Andrew Marr, o figură foarte cunoscută publicului englez pentru obiceiul său de a intervieva oamenii politici cei mai importanţi.

''Câştig bine, dar mai puţin, poate, decât unii care lucrează  la posturile rivale care nu sunt obligate să se supună acestei proceduri'' a spus jurnalistul.

Cu o singură, dar importantă diferenţă: ''posturile rivale'' la care făcea referire jurnalistul (Sky News, Itn, Ltv sau Channel 4) nu percep nici măcar un penny din licenţa TV.

Printre altele, spre deosebire de alte televiziuni, BBC, potrivit Il Giornalle, nu transmite spoturi şi deci trăieşte din taxele plătite de cetăţeni. O polemică pe care un alt cotidian britanic Daily Telegraph, o începuse de la sfârşitul lui 2016. Cu acea ocazie ziarul conservator a obţinut probele că cei 1.125 jurnalişti de grad mediu-înalt ai BBC sunt plătiţi cu 40% în plus faţă de reporterii reţelelor comerciale.

Probe sunt conţinute de un studiu al societăţii de consultanţă Pwc. Şi care a folosit pentru a dezminţi, o primă versiune a faptelor povestite de acelaşi jurnalist Marr în 2011, când direct-interesatul n-a recunoscut că primeşte de la BBC 580.000 de lire sterline pe an. Cifră care însă a fost confirmată de studioul citat mai înainte.