Evenimentul Zilei > Justitie > Jurnaliștii britanici încep să se îndoiască de reportajul colegului de la Sky News
Jurnaliștii britanici încep să se îndoiască de reportajul colegului de la Sky News

Jurnaliștii britanici încep să se îndoiască de reportajul colegului de la Sky News

Stuart Ramsay, jurnalistul britanic care a realizat reportajul despre presupusul trafic de arme din România, lasă să se înțeleagă că este procupat mai mult de „viitorul premiu jurnalistic”, decât de scandalul declanșat. A cerut însă amănunte despre reacția autorităților de la noi.

În mijlocul scandalului din România, Stuart Ramsay, jurnalistul britanic care a realizat reportajul despre presupusul trafic de arme de la noi, se relaxează cu iubita, fotomodel, la plajă. Miercuri, procurorii români au început urmărirea penală împotriva britanicilor care au realizat reportajul, iar procurorii DIICOT spun că Stuart Ramsay şi alţi doi jurnalişti de la Sky News sunt urmăriţi penal din 11 august, pentru transmitere de informaţii false. Contactat de EVZ, Ramsay, ce se află în concediu, a părut mirat de întorsătura pe care au luato evenimentele și a fost curios să afle amănunte. A refuzat însă să comenteze în vreun fel, spunând că Sky News urmează să facă toate comunicările oficiale. Ramsay a lăsat să se înțeleagă că e preocupat de un nou subiect, așa cum a postat și pe Twitter: „Se întâmplă atât de multe în lume, am să ignor problemele și mă îndrept către următ orul meu premiu jurnalistic”.



La solicitarea EVZ, Sky News nu a răspuns, dar surse din colosul media au dezvăluit că avocații se pregătesc pentru întâlnirea cu oficialitățile din România. Colegii lui Ramsay de la alte posturi TV sunt însă mirați de ceea ce se întâmplă și spun că nu înțeleg. „Îl cunosc și îl respect mult pe Ramsay. Este unul dintre cei mai longevivi jurnaliști de la Sky News. L-am admirat pentru anchetele despre cartelurile de droguri din Mexic, sau pentru interviurile cu jihadiștii din Siria. Am auzit de scandal și asta m-a făcut să urmăresc reportajul. Recunosc că ridică multe semne de întrebare”, a spus un jurnalist din BBC. De altfel, în ultimele zile, mai multe ziare din Marea Britanie, cum ar fi „Daily express”, sau „The Guardian” au dezbătut pe larg scandalul declanșat de reportajul Sky News.