Apariția robotilor jurnaliști în domeniul economic și financiar este în CREŞTERE
- Antonia Hendrik
- 6 februarie 2019, 13:07
Jurnalismul generat de inteligenta artificială este în creștere. De exemplu o treime din conținutul publicat de Bloomberg News utilizează o formă de tehnologie automată. Sistemul folosit de companie, Cyborg, este capabil să ajute reporterii să publice mii de articole în domeniul economic și financiar.
Programul poate diseca un raport financiar atunci când apare și face un raport instant care include cele mai relevante fapte și cifre. Și, spre deosebire de jurnaliștii din domeniul economic, care consideră că lucrul acesta este obositor, mașina o face cu bucurie.
Neobosit și exact, Cyborg folosind Bloomberg în cursa împotriva Reuters, principalul său rival în domeniul jurnalismului economic și financiar ajută enorm pentru că "Piețele financiare sunt cu un pas înaintea altora în acest domeniu", a spus John Micklethwait, editorul Bloomberg.
În plus față de acoperirea profiturilor companiei Bloomberg, jurnaliștii robot au fost producători prolifici de articole despre baseball pentru Associated Press, fotbal american pentru Washington Post și cutremure pentru Los Angeles Times.
Săptămâna trecută, ediția australiană a The Guardian a publicat primul său articol, o revizuire a donațiilor politice anuale pentru partidele politice din țară. Și Forbes a anunțat recent că testează un instrument numit Bertie pentru a oferi jurnaliștilor proiecte și exemple de articole.
Deoarece utilizarea inteligenței artificiale face parte din setul de instrumente al industriei, directorii de jurnalism spun că nu reprezintă o amenințare pentru angajații umani. Ideea este mai degrabă să permită jurnaliștilor să dedice mai mult timp muncii substanțiale.
"Lucrarea jurnalismului este creativă, este vorba despre curiozitate, despre povestiri, despre anchete și deținere, despre gândirea critică, despre judecată - și acolo dorim ca jurnaliștii noștri să-și folosească energia", a declarat Lisa Gibbs, Directorul Parteneriatelor Informaționale, PA
PA a fost unul dintre primii care a ajuns la un acord în 2014 cu Automated Insights, o companie de tehnologie specializată în software-ul de generare a limbilor, care produce miliarde de știri automat în fiecare an, titrează nyt