Academicianul Ioan Aurel Pop: „Tinerii needucaţi cad pradă experimentelor de manipulare”

Academicianul Ioan Aurel Pop: „Tinerii needucaţi cad pradă experimentelor de manipulare”

Aula Academiei Române a găzduit, ieri, simpozionul „Cultura română la ceas aniversar- Centenarul Marii Uniri”.

Evenimentul a fost prilejuit de Ziua Culturii Naţionale şi a fost un moment potrivit pentru cel mai tânăr membru al Academiei Române, istoricul Ioan Aurel Pop (foto), să tragă un semnal de alarmă asupra problemelor din educaţie, afirmând că fără şcoală nu se poate face cultură generaţiilor care se pregătesc să intre în „hora istoriei”. El a atras atenţia asupra creşterii numărului „analfabeţilor funcţional” printre tinerii români care învaţă în şcoală: „Aceşti oameni nu pot exprima şi nu pot explica ceea ce citesc. Lucru extraordinar de grav într- o lume care se pregăteşte pentru viitor”.

Facebook, un pericol pentru cei fără cultură

El consideră că, „în aceste condiţii”, dacă „îndrăzneşti” să ceri informaţii despre Ienăchiţă Văcărescu, Sadoveanu, Coşbuc sau Goga ori despre Minulescu „ţi se sugerează clar că eşti depăşit de vreme, bătrân, nostalgic sau, mai rău, naţionalist şi xenofob”. „Prin astfel de concepţii ale unor noi propagandişti, tinerii ajung la un nivel minim de cunoştinţe de cultură generală, nivel care nu îi ajută deloc să se orienteze în lumea contemporană”, a susţinut istoricul, subliniind că astfel tinerii cad „pradă celor mai dureroase şi periculoase experienţe şi experimente care se fac astăzi prin ei”. „Nealimentarea memoriei umane cu date culturale, pregăteşte ademenirea uşoară a publicului spre direcţii dorite de comunicatorii interesaţi. Cauza acestei orientări contemporane este plonjarea în epoca Facebook fără pregătirea necesară”, a mai spus academicianul.