Portul Constanța încearcă să se orienteze, pe lângă tranzitul de mărfuri, pe alte două direcții. Operarea produselor petroliere și transportul Ro-Ro. “Devenim din ce în ce mai interesați de petrol pentru rute alternative la Marea Mediterană. Discutăm de ce vine dinspre Asia, care ar putea trece prin Georgia și să ajungă în România. Discutăm pe ceea ce se întâmplă pe zona Turciei și nu în ultimul rând ceea ce se întâmplă în Golf. De aceea noi ne-am bucurat și am apreciat prezența doamnei prim ministru în Golful Persic”a declarat, pentru EVZ, directorul general al Administrației Porturilor Maritime Constanța, Dan Nicolae Tivilichi.

Potrivit acestuia, în portul Constanța vor fi construite două terminale petroliere. "Un terminal petrolier va fi pe insula artificială a portului, unde intențioanăm să dezvoltăm, pe un proiect european și infrastructura domeniul public al statului. Celălalt terminal va fi în portul Constanța Sud-Agigea. Sperăm ca lucrările să înceapă, cel mai târziu, în martie-aprilie, anul viitor. Valoarea lor, neoficial, undeva la 200 milioane de euro, adunate. Cu rezervoare, cu sistem de încărcare, cu sistem de descărcare, preluare șamd. Sunt investiții private, în totalitate. Administrația investește în infrastructură, domeniul public al statului”, a mai precizat directorul portului Constanța, Dan Nicolae Tivilichi.   

 

Te-ar putea interesa și: