Cel mai lung tunel subacvatic din lume. Investiție de aproape 5 miliarde de euro

Cel mai lung tunel subacvatic din lume. Investiție de aproape 5 miliarde de euroMacheta viitorului tunel Fehmarn Sursa foto: X

Investiție de aproape 5 miliarde de euro în cel mai lung tunel subacvatic din lume, implementată de Germania și Danemarca. Lucrările sunt preconizat să se încheie în anul 2029.

 

Cele două state vor începe construcția celui mai lung tunel feroviar și rutier subacvatic din lume. Tunelul Fehmarnbelt din Danemarca va reduce timpul de călătorie între Scandinavia și Europa Centrală.

Investiție în cel mai lung tunel subacvatic

Construcția celui mai lung tunel feroviar și rutier subacvatic din lume va lega Germania și Danemarca pe sub Marea Baltică. Regele Frederik al X-lea al Danemarcei a inaugurat primul element din această investiție majoră. Viitorul tunel va măsura 18 kilometri și va lega sudul Danemarcei de nordul Germaniei. Această rută va contribui la tranziția ecologică a transporturilor.

Regele Frederik a inaugurat o placă la intrarea în primul tronson de 217 metri al acestui tunel. Tronsonul va fi scufundat într-un șanț pe fundul mării din partea daneză. În cadrul ceremoniei, monarhul a aruncat o monedă într-o capsulă a timpului care conține obiecte donate de constructorii elementelor de beton.

Lucrările pentru Tunelul Fehmarnbelt vor dura până în 2029, când se preconizează că va fi recepționat. Odată cu această investiție, durata călătoriei între cele două state se va redue la 7 minute. În prezent, o călătorie între Germania și Danemarca durează 45 de minute, cu feribotul.

Conform datelor tehnice, tunelul va lega punctul Roedby din Danemarca, de Puttgarten din Germania. De aici vor fi legături rutiere și feroviare către Europa Centrală și țările nordice.

Tunelul Fehmarnbelt în date tehnice

Sund & Baelt, compania care realizează această investiție susține că va fi cel mai lung tunel submersibil. Acesta va include și o cale ferată electrificată. Se estimează că mașinile vor putea traversa Marea Baltică în 10 minute pe cele patru benzi rutiere. Trenurile vor face această traversare într-un timp mai scurt, de șapte minute.

Ideea acestui tunel datează din 2011, când s-a decis ca o legătură între insula Lolland din sudul Danemarcei și insula Fehmarn din nordul Germaniei să fie construită sub forma unui tunel imersat. Lucrările pe partea daneză au început în iulie 2022. Partea germană a demarat proiectul un an mai târziu.

Investiție de aproape 5 miliarde de euro

Tunelul Fehmarnbelt va fi format din 89 de elemente de beton construite la o instalație specială din Roedbyhavn pe Lolland. Acesta este cel mai mare șantier din Europa de Nord. Legătura Fehmarn va costa 55,1 miliarde de coroane, adică 4,8 miliarde de euro. Costurile vor fi acoperite de utilizatorii din Danemarca. Aceștia vor plăti o taxă care va fi stabilită de guvernul danez.

În ultimii ani, Danemarca a construit mai multe legături rutiere și feroviare subacvatice cu Suedia. De asemenea a fost realizată o investiție care leagă două insule daneze.

 

Ne puteți urmări și pe Google News