Informație de ultimă oră. Cardul de sănătate va fi implementat în buletinul electronic
- Sabina Popescu
- 10 iulie 2021, 09:15
Noi informații despre cartea de identitate digitală. Cardul de sănătate va fi implementat la nivelul buletinului digital, ca urmare a deciziei autorităților de a facilita procedurile.
Cardul de sănătate va fi integrat în cartea electronică de identitate, anunță autoritățile, ca urmare a deciziei de facilitare a procedurilor în ceea ce privește interconectarea datelor. Astfel, românii nu vor fi nevoiți să dețină un nou act și nici să actualizeze informații. Cardul de sănătate actual se va utiliza până la schimbarea tuturor documentelor clasice.
Cardul de sănătate va fi integrat în buletinul digital
Cardul de sănătate actual, în forma în care se află, poate fi utilizat până la momentul schimbării documentelor, informează autoritățile. Ulterior, acesta va fi integrat în cartea de identitate electronică, însă procesul va dura mai mulți ani, deoarece sistemul necesită a fi testat timp de 18 luni.
„Chiar de la emitere, prin niște mecanisme electronice, cardul național de sănătate se invalidează. Este doar pentru autentificare, pe cartea electronică de identitate nu vor fi niciun fel de alte date. Nici acum, nici pe viitor”, a spus Cătălin Giulescu, director DEPABD.
Ministrul Sănătății: Implementarea măsurii va opri cheltuirea banului public ineficient
Ioana Mihăilă, ministru al Sănătății, a spus că noua măsură referitoare la implementarea cardului de sănătate în buletinul digital a fost decisă ca urmare a opririi cheltuirii ineficiente a banului public. "A fost bun în perioada în care a existat în această formă, doar că acum vrem să facilităm și interconectarea datelor", a declarat Ioana Mihăilă.
„Lucrăm de câteva luni cu colegii de la Casa Națională de Asigurări de Sănătate, astfel încât colegii de la CNAS și noi apreciem că am ajuns la o sincronizare perfectă, astfel încât nu va fi necesar niciun fel de nou dispozitiv, nici un fel de infrastructură, nici măcar un update”, a mai completat Cătălin Giulescu.
Sistemul Casei de Asigurări va fi supus unor îmbunătățiri
Autoritățile mai anunță și îmbunătățirea platformelor Casei de Sănătate, ca urmare a îngreunărilor sistemului. Ministrul Ioana Mihăilă a transmis că este vorba despre operațiuni externalizate, dar și noi caiete de achiziții și noi contracte.
„Vrem o siguranță și a datelor pacienților, dar vrem ca noi ca instituție care gestionează aceste date să avem siguranța că dacă cel care întreține softul nu își face treaba putem aplica sancțiuni sau să schimbăm providerul”, a declarat Ioana Mihăilă, potrivit alephnews.ro.
Ce date vor fi stocate pe documentul digital
Cartea electronică de identitate conţine date în format tipărit şi în format inscripţionat prin tehnici speciale, date în format electronic, precum şi elemente de particularizare şi de siguranţă. Datele cu caracter personal care se înscriu pe cartea electronică de identitate sunt următoarele:
a) datele din formatul tipărit, cu excepţia semnăturii olografe a titularului;
b) prenumele părinţilor titularului;
c) un certificat pentru semnătură electronică şi, după caz,certificate calificate pentru semnătură electronică, astfel cum acestea suntdefinite în legislaţia din domeniu;
d) datele biometrice ale titularului, constând în imaginea facială şi, după caz, imaginile impresiunilor papilare a două degete.
După personalizarea şi transmiterea cărţii electronice de identitate şi a cărţii de identitate simple la autoritatea competentă să le elibereze, toate datele stocate în bazele de date de producţie se şterg imediat prin procedură automată şi ireversibilă.
Amintim că, din data de 2 august, buletinul clasic al românilor va face trecerea către cel digital.