Informare Antidrog prin teatru. Află cum te poți implica

Informare Antidrog prin teatru. Află cum te poți implica

Centrul Internațional Antidrog și pentru Drepturile Omului (CIADO) deschide stagiunea de teatru și socializare, care are drept scop informarea tinerilor și a părinților în materie de droguri. Un proiect inedit, prin care teatrul poate fi o adevărată unealtă în materie de informare antidrog

De părinți, în primul rând, depinde soarta oricărui copil. Aceștia sunt prima barieră în calea drogurilor în viața viitoarei generații. De aceea, este foarte important ca aceștia să fie cât mai informați despre toate subtilitățile dependenței de droguri, atât ca boală, cât și ca fenomen social. În cadrul fiecărui eveniment pe care îl vom organiza, înainte de a începe piesa de teatru, vom avea dezbateri pe diferite teme de interes: de la „simptomele care apar în urma consumului de droguri, la modul în care părinții trebuie să vorbească cu adolescenții lor dacă utilizează sau nu droguri”, a declarat în Exclusivitate pentru EVZ, Gigel Lazăr, director executiv CIADO.

Totodată, participanții din cadrul acestui program vor primi suplimentar materiale informative, precum și noua revistă CIADO, în mod gratuit. Informații despre accesul la spectacole și despre cum puteți intra în posesia revistei CIADO, puteți obține la numerele de telefon: 0799.297.616, 0723.025.141 sau la adresa de e-mail office1@ciado.ro

Stagiunea culturală și de informare antidrog „Teatru cu cocktail”

Ne puteți urmări și pe Google News

CIADO România anunță deschiderea stagiunii de teatru „No Drugs Revolution”, ce se va desfășura la Palatul Național al Copiilor în perioada septembrie-decembrie 2019, după următorul program:

28 septembrie- CreArt cu piesa „Contesa” În distribuție: Adela Mărculescu, Dan Tudor și Miriam Rizea Regia și Adaptarea: Dan Tudor Scenografia: Corina Grămoșteanu Muzica originală: Vlaicu Golcea Traducerea: Angela Ioan

Spectacolul, generat de textul lui Aldo Nicolaj „Fluturi, fluturi…” – piesă scrisă pentru actrița Paola Borboni (1900-1995) la împlinirea a 50 de ani de activitate artistică, prilejuiește întâlnirea, într-un moment de grație, cu o mare actriță: Adela Mărculescu, la vârsta de 80 de ani. Emoția și comicul, surpriza, dar și o tensiune dramatică, care ajunge la cele mai înalte cote, sunt atributele unui spectacol dedicat unei mari actrițe și unei adevărate contese a teatrului românesc – Adela Mărculescu. Dan Tudor (actor și regizor consacrat) și Miriam Rizea (tânără, dar deja cunoscută actriță) întregesc în mod fericit distribuția spectacolului, iar prezența în echipa de producție a Corinei Grămoșteanu (scenograf) și a lui Vlaicu Golcea (compozitor) certifică faptul că la Teatrelli se pregătește un spectacol memorabil.

19 octombrie- Teatrul Evreiesc cu piesa „Miss Daisy și șoferul ei” cu Maia Morgenstern, Mircea Rusu și Mircea Dragoman

După ce-a mai distrus o altă maşină nou nouţă, Miss Daisy, văduva unui fabricant  evreu bogat, e forţată de fiul ei, Boolie, să renunţe la şofat. Boolie îi angajează un şofer negru, pe flegmaticul şi înţeleptul Hoke. La început, relaţiile dintre cei doi sunt tensionate, Miss Daisy având întreaga aroganţă a poziţiei ei sociale, o serie de prejudecăţi, precum şi o limbă ascuţită. Dar, cu timpul, confruntându-se şi cu problemele segregării şi antisemitismului, situaţia se schimbă, iar cei doi se apropie unul de altul… Ce faci dacă o simplă plimbare cu maşina la supermarket-ul Piggly Wiggly devine o oglindă a drumului tău prin viaţă? Şi ce te faci dacă, într-o zi, prin într-un ambuteiaj provocat de un act terorist, descoperi că cea mai dificilă şi surprinzătoare persoană din viaţa ta eşti chiar tu? ”Cam despre asta-i vorba”, cum ar zice Hoke Colburn, şoferul domnişoarei Daisy. Dincolo de o poveste poetică şi comică despre prietenie şi toleranţă, spectacolul este, pe de-o parte, un eseu (pe alocuri crud) despre ceea ce Tolstoi numea ”marea surpriză a vieţii”, bătrâneţea, iar pe de altă parte, o meditaţie  asupra călătoriei noastre prin viaţă, o călătorie dificilă şi imprevizibilă până la capăt pentru că, nu-i aşa, viaţa e cea care nu are limite, nu moartea”.

16 noiembrie- Teatrul Odeon cu piesa „Sluga la doi stăpâni” Pavel Bartoș, Alina Berzunțeanu, Elvira Deatcu, Diana Gheorghian, Dorina Lazăr, Nicoleta Lefter, Rodica Mandache, Ruxandra Maniu, Irina Mazanitis, Paula Niculiță Regia: Peter Kerek Scenografia: Iuliana Vîlsan Traducerea: Polixenia Karambi Muzică: Vivi Stoleriu

23 noiembrie- Teatrul Mic cu piesa „Lecția”

Cu: Cristi Iacob, Liliana Pană, Silvana Mihai/Cristina Danu Titlul și descrierea alăturată de Eugene Ionesco oferă indicii clare care vin în întâmpinarea spectatorului curios despre ce tip de spectacol urmează să vizioneze. Două personaje – un profesor și o elevă – se întâlnesc pentru o lecție, iar genul spectacolului poate fi comedie sau drama. Sau, pentru că vorbim despre o piesă absurdă, ambele. Avem, așadar, parte de o întâlnire între un neinițiat și un maestru, care se desfășoară într-un cadru la început cât se poate de recognoscibil și care se transforma pe nesimțite într-un imn al non-sequiturului. Râsul se transformă în frică, iar frica duce la milă și empatie.”-Radu Iacoban

14 decembrie- Teatrul Nottara cu piesa „Figaro” Distribuția:Alexandru Repan Dani Popescu, Isabela Neamțu, Răzvan Bănică, Ioana Calotă, Ada Navrot, Cristian Şofron, Ion Haiduc, Cristian Nicolaie, Mihaela Subţirică, Ciprian Chiricheș, Filip Ristovski, Vlad Gălăţianu, Cristian Baboș, Diana Cîmpeanu

Autorul textului, Pierre-Augustin Caron de Beaumarchais, el însuşi un real model pentru personajul creat (ceasornicar, inventator, muzician, politician, refugiat, spion, editor, traficant de arme și revoluționar - atât francez, cât și american) şi-a pus mari speranţe în nivelul satiric al textului comic. Mai ales într-o vreme când puterea discreţionară făcea greu de suportat viaţa supuşilor lipsiţi de orice alt fel de sprijin decât un drept la viaţă „firesc, normal, natural”. Contemporaneitatea situaţiei nu mai cere lămuriri. Zice Figaro: „să te răzbuni pe cei care-ți strică socotelile, stricându-le la  rându-ți pe-ale lor, e un procedeu curent. Aşa că… la fel vom proceda și noi!” Desigur, nu e singura dovadă de inteligenţă a personajului nostru, care îşi clamează dreptul de a fi… Figaro, adică de a nu accepta jocurile subterane care alterează adevărul, de a rămâne onest într-un profesionalism dovedit, de a-şi câştiga (şi păstra) o parteneră sentimentală pe măsura sa. Un ritm sugerat încă din subtitlul piesei (La Folle Journee – Ziua nebună) a cerut un spaţiu scenografic generos în posibilitatea de a construi permanent cât mai multe ipostaze surprinzătoare faţă de indicaţia principală: viitorul dormitor conjugal – spaţiu de ecluză între pretenţiile celor doi stăpâni aflaţi în conflict.

21 decembrie- Teatrul de Comedie cu piesa „Revizorul”

Cu: Mihai Beandeac, George Mihăiță, Virginia Mirea, Delia Seceleanu, George Ivașcu, Dan Rădulescu, Bogdan Cotleț Revizorul de N. V. Gogol, capodoperă majoră a literaturii dramatice universale, povesteşte fiecărei generaţii despre putere şi despre iluzia ei, despre corupţie şi birocraţie. Într-o provincie geografică şi spirituală, un călător venit  din “capitală” împreună cu servitorul său este luat drept un revizor aşteptat să vină în inspecţie. Se dezlănţuie astfel un întreg mecanism al linguşirii și al corupţiei. Aflarea în final  a adevărului răstoarnă evident situaţia, caracterele reale fiind dezvăluite.