Construcţia care va supratraversa Şoseaua Doamna Ghica va fi inaugurată la sfârşitul anului şi va prelua traficul uşor.
Traficul pe Şoseaua Colentina ar putea fi mai lejer de la sfârşitul acestui an dacă proiectele propuse de municipalitate vor fi duse la bun sfârşit: este vorba de Pasajul Colentina şi străpungerea Doamna Ghica - Şoseaua Pantelimon.
Pasaj de 40 de milioane de euro
Începerea lucrărilor la Pasajul Colentina a fost anunţată pentru următoarele două luni. Valoarea investiţiei se ridică la aproximativ 40 de milioane de euro, inaugurarea urmând să aibă loc la sfârşitul acestui an, cel târziu în primăvara lui 2009.
Studiile referitoare la creşterea numărului de maşini ce vor utiliza această intersecţie sunt îngrijorătoare. Dacă cifrele arată că, anul trecut, în intervalul 8.30-9.30 Doamna Ghica înregistra un flux de 7.500 de autovehicule, în 2025 se estimează că numărul acestora va creşte la peste 300.000, cea mai aglomerată rută fiind cea dinspre Fundeni - 106.000 de autovehicule.
Se pregăteşte şantierul
După ce a fost anunţat cu mare fast anul trecut, pasajul care va supratraversa Şoseaua Doamna Ghica începe să-şi pregătească şantierul. Construcţia va începe cu 200 de metri înainte şi după intersecţie, va prelua traficul uşor de pe Şoseaua Colentina şi îi va acorda un flux verde în permanenţă.
Traficul greu şi mijloacele de transport în comun vor rămâne la sol, la fel ca şi traficul pietonal. Şeful Direcţiei generale de Infrastructură şi Servicii Publice din cadrul Primăriei Capitalei, Gheorghe Udrişte, a explicat că, în acest fel, vor dispărea şi cozile de pe Şoseaua Petricani.
„În acea zonă va mai fi o problemă, deoarece punctul zero al viitoarei autostrăzi spre Braşov este situat la intersecţia cu Şoseaua Fabrica de Glucoză. Aici urmează să fie amenajat un alt pasaj denivelat“, a mai precizat acesta.
Mai puţină aglomeraţie în Baicului
Cel de-al doilea proiect care dă curaj autorităţilor să afirme că circulaţia pe Colentina nu va mai fi un calvar este străpungerea Doamna Ghica - Pantelimon. Udrişte preconizează finalizarea lucrării în toamna acestui an. „Mai există câteva probleme legate de exproprieri. Acolo deja se munceşte de anul trecut“, a explicat el.
Şoseaua va trece prin apropierea fostului Circ al Foamei şi face legătura cu Bulevardul Chişinău, completând în acest fel inelul de trafic.
ŞANTIERE ÎN 2008
Pasaj pietonal la Piaţa Romană
Gheorghe Udrişte a explicat că, anul acesta, în Capitală vor fi demarate alte lucrări de modernizare a liniilor de tramvai şi de construire de pasaje. Directorul a anunţat că, în lunile iunie-iulie, va începe amenajarea unui pasaj subteran pietonal în Piaţa Romană. „Va semăna cu cel de la Universitate. Vor exista cel puţin cinci ieşiri: la ASE, la coloane, pe Lascăr Catargiu, Magheru şi Bulevardul Dacia. În acelaşi timp se va realiza şi o legătură cu metroul“, a explicat el, estimând valoarea investiţiilor la 76 de milioane de lei. Tot anul acesta vor începe lucrările pentru nodul intermodal Răzoare şi alte pasaje, lărgiri de străzi şi modernizări de linii de tramvai. Este vorba de pasajele de la Elena Văcărescu - Şos. Nordului şi cel subteran de la Arcul de Triumf, lărgirea Şoseaua Pipera cu supratraversare Barbu Văcărescu, supralărgirea Niţu Vasile cu Brâncoveanu, străpungerea Splai - Nicolae Grigorescu. Modernizarea liniei de tramvai şi a şoselei vizează zonele Viitorului şi Tunari, Calea Văcăreşti, Iancului, Pantelimon, Aerogării, Buzeşti, Berzei.