INATECH vinde un milion de metri pătrați de ambalaje ecologice. Exemplu de business sustenabil
- Sorin Andreiana
- 11 aprilie 2024, 16:51
În general, lumea afacerilor, mai acum cinci ani, era îngrozită de termenii fără care azi nu mai putem duce o discuție civilizată. De exemplu, sustenabilitate. Cine știa de ESG, era deja doctor în domeniu. Astăzi, lucurile au început să prindă un contur solid.
INATECH Packaging este o companie inovatoare, specializată în distribuția de ambalaje pentru protecție la nivel internațional. Compania se bucură de o reputație solidă la nivel local și internațional ca furnizor de soluții eficiente și sustenabile de ambalare. INATECH a fost fondată Packaging în 2010, din dorința proprietarului de a oferi soluții complete de ambalare pe piața din România, un concept relativ nou la acel moment. În 2023, cifra de afaceri a INATECH a fost de 9 milioane de euro.
”Procentual, ambalajele ecologice reprezintă aproximativ 30% din oferta noastră totală de produse. Această cifră reflectă atât eforturile noastre continue de a inova și de a include materiale sustenabile în portofoliul nostru, cât și angajamentul față de promovarea practicilor de afaceri responsabile”, declară, pentru , Cristian Bădescu, CEO & Owner INATECH.
Business de milioane de euro
”Am fondat INATECH Packaging în 2010, motivat de dorința de a oferi soluții complete de ambalare pe piața din România, un concept relativ nou la acel moment. Primul meu pas a fost să investesc într-un magazin online. Scopul a fost să testez interesul pieței, iar acest test preliminar a confirmat că există o cerere pentru produse destinate protecției bunurilor din industrie sau comercializate online!”, ne mai spune proprietarul afacerii.
O afacere care deja merge bine. Pentru anul în curs se mizează pe o crește de aproximativ 10%.
”Având în vedere tendințele actuale de creștere, investițiile planificate în dezvoltarea de noi produse și extinderea pe piețe noi, precum și optimizarea continuă a proceselor interne, ne propunem să atingem un prag de afaceri de peste 11 milioane de euro în 2025, cu un milion de euro peste planul stabilit inițial în 2021 pentru anul 2025”, promite Cristian Bădescu.
Să ținem totuși cont că aceste obiective sunt stabilite în contextul unui mediu economic și de afaceri în continuă schimbare. Prin urmare, strategia companiei include și un grad de flexibilitate și adaptabilitate, care să permită să o reacție rapidă la orice provocări sau oportunități care pot apărea.
Un milion de metri pătrați
O altă cifră care vorbește de la sine despre eficiența și performanța INATECH este aceea de un milion. Un milion de metri pătrați de ambalaje ecologice. Această cifră reflectă o cerere în creștere pentru soluții de ambalare eco-friendly, un trend care câștigă teren pe măsură ce conștientizarea impactului asupra mediului devine tot mai accentuată atât printre consumatori, cât și în rândul companiilor.
Deși este o cifră impresionantă, CEO-ul ne spune că , în contextul unei piețe globale imense și al unei schimbări de paradigmă către sustenabilitate, există întotdeauna spațiu pentru creștere
”Tindem spre o cifră care să reflecte creșterea constantă a cererii pentru produse sustenabile. În acest sens, ne propunem să creștem volumul de vânzări cu cel puțin 10% pe an în următoarea perioadă”, subliniază Bădescu.
Ecologie și reciclabilitate
”În timp ce produsele noastre sunt concepute pentru a fi reciclabile, procesul efectiv de reciclare depinde de mai mulți factori. Ce am făcut noi în acest sens? Ne-am autorizat în 2022 în scopul de a colecta și prelucra deșeuri din material plastic și avem în plan obținerea certificării ISCC ( International Sustainability and Carbon Certification), dovedind astfel trasabilitatea ambalajelor noastre produse din material plastic de la stadiul de materie primă, trecând prin producție, distribuție/client final, până la recuperare și reintroducere în circuitul de producție”, ne dezvăluie Cristian Bădescu.
Astfel, deșeurile colectate de la clienți și nu numai sunt transformate în materie primă de tip granulă reciclată din material plastic, care ulterior este reintrodusă în circuitul de producție.
De asemenea, în portofoliul companiei, ambalajele ecologice reprezintă o prioritate. Altfel zis, procentual, ambalajele ecologice reprezintă aproximativ 30% din oferta totală de produse INATECH.
”Ne propunem să creștem această proporție în anii următori, prin dezvoltarea și lansarea de noi produse ecologice care să răspundă cererii în creștere pentru ambalaje sustenabile”, promite CEO-ul companiei.
Ce câștigăm dacă revalorizăm
Începând cu 2022, INATECH s-a axat pe prelucrarea deșeurilor rezultate din producția internă, iar de la finalul anului 2023 a început să colectăm deșeurile rezultate din activitatea clienților direcți.
Vestea bună este că pe piață se simte în mod clar o cerere în creștere pentru produse ecologice. Companiile din diverse sectoare își reorientează strategiile pentru a include practici ecologice, iar consumatorii devin tot mai interesați de proveniența și impactul produselor pe care le cumpără.
Cele mai cumpărate ambalaje ecologice ale INATECH sunt: folia cu bule eco friendly, ambalajele din carton pentru e-commerce, dar și ambalajele din hârtie.
Spre Bulgaria și Ungaria
”Planurile noastre de expansiune în Bulgaria și Ungaria sunt motivate de mai mulți factori strategici. Ca și de oportunitățile pe care le-am identificat pe aceste piețe. Nu este neapărat vorba de piețe mai bune. Ci mai degrabă de identificarea unor piețe cu potențial de creștere. Și cu nevoi care se aliniază cu oferta noastră de produse și servicii”, afirmă Cristian Bădescu.
”Planurile noastre de extindere în Bulgaria și Ungaria sunt concepute să se desfășoare într-un mod gradual. Intenționăm să abordăm această expansiune cu flexibilitate. Luam în considerare dinamica pieței și ne adaptam strategia conform evoluțiilor economice și ale sectorului de ambalaje”, precizează proprietarul business-ului.
Unde și cum mai investim
De altfel, anul 2024 marchează un început favorabil pentru piața ambalajelor, semnalând oportunități semnificative pentru creștere și inovație. Se vede o schimbare de mindset la clienți, atât firme, cât și persoane fizice, în privința ambalajelor. Și cred că este valabil la modul general și pentru alte produse. Și anume vor ambalaje mai rezistente, mai calitative tocmai pentru a reduce cheltuielile.
Companiile vor furnizori la care să găsească toate produsele sau serviciile de care au nevoie.
Și, desigur, cliențiisunt orientați tot mai mult spre ambalaje de hârtie și carton și ambalaje ecologice.
”Pentru 2024 am planificat o serie de investiții semnificative, axate pe automatizarea proceselor interne. Scopul acestor investiții este de a fluidiza modul de lucru și de a crește eficiența operațională a companiei. Bineînțeles, vom direcționa investiții semnificative către extinderea stocurilor și dezvoltarea portofoliului nostru de produse. Această strategie este concepută pentru a răspunde prompt și eficient la cerințele diversificate ale clienților noștri. Adică, vom consolidapoziția de „complete packaging provider” pe piață”, mai aflăm de la CEO Bădescu.