În plină criză produsele de lux se vând la nivel record. Creșteri de 21% la astfel de produse, semn ca bogaților le merge foarte bine

În plină criză produsele de lux se vând la nivel record. Creșteri de 21% la astfel de produse, semn ca bogaților le merge foarte bineJaf. Sursa: Arhiva EVZ

Datele Observatorului de la Altagamma privind vânzările de bunuri de lux arată că 2022 va fi un an record la nivel global, cu o creștere de 21%, adică peste 1,4 trilioane de dolari, scrie Il Fatto Quotidiano.

Potrivit studiului, scenariul pare a fi unul optimist și pentru anul 2023, cu marje crescând cu 6% și până la 8% pentru companiile al căror target este alcătuit exclusiv din consumatori de vârf, oameni extrem de bogați, pe care băncile care le gestionează activele îi numesc Ultra High-Net Worth Individuals. Paradoxul, aşa cum explică raportul, constă în faptul că această situaţie pare a fi una pe termen lung, iar în 2030, valoarea de piață a bunurilor personale de lux ar trebui să crească la aproximativ 540-580 de miliarde (+60%, sau chiar mai mult față de 2022). Studiul mai explică şi faptul că în anul 2022, unele companii și-au majorat prețurile, ținând sub control creșterea costurilor, generând marje mai mari de câştig decât cele estimate pentru anul viitor”.

Bijuteriile, „plăcerile nevinovate” ale bogaților

“În 2023, creșterea va fi determinată în primul rând de mărirea prețurilor și de îmbunătățirea mixurilor de vânzări. Volumele vor avea o creștere mai conținută față de anii precedenți și posibila dificultate de a ține sub control costurile va limita creșterea potențială a profiturilor”. Raportul reconfirmă leadership-ul accesoriilor: +8,5% la marochinarie şi +7% la încălţăminte. Îmbrăcămintea (+6%) și produsele cosmetice (+5,5%) confirmă ritmul de creștere din 2022. La capitolul cosmetice, primează Asia. Achizițiile de bijuterii înregistrează o creştere de +8%, în timp ce la ceasuri, creşterea este de doar +5% şi continuă tendinţa de căutare a pieselor ”handmade” sau a modelelor unicat. Din punct de vedere geografic, se estimează că Europa va avea o creştere de 5%, datorită călătoriilor internaționale (în special din SUA, graţie cursului favorabil euro-dolar, dar și din țările arabe) care va compensa cererea internă mai slabă. Tot pentru Statele Unite, odată cu dezvoltarea de noi teritorii și cu o cerere internă mai puternică decât în Europa, se prognozează o creștere de 5%. America Latină și Japonia vor fi şi ele în creștere (+6%), în timp ce estimările pentru China și Asia sunt mai greu de făcut.