Imaginea bună cu cheltuială se ţine

Imaginea bună cu cheltuială se ţine

Agenţia de Strategii Guvernamentale a demarat la începutul lunii aprilie un proiect de campanie pentru îmbunătăţirea imaginii comunităţii de români şi a României în Italia şi Spania, valoarea totală a proiectului fiind de 8,1 milioane de euro. Durata campaniilor va fi de opt luni de la data aprobării proiectului, costurile estimate fiind de 30.336.000 de lei (fără TVA), adică peste 8 milioane de euro. În cadrul proiectului vor fi selectate agenţii nonguvernamentale care să se ocupe de promovarea imaginii României în lume, în special în Spania şi Italia, unde se află cele mai mari comunităţi de români.

"Proiectul are drept obiective îmbunătăţirea imaginii comunităţii de români în mass-media prin sporirea vizibilităţii în spaţiul public, prevenirea şi combaterea prejudecăţilor faţă de românii din Italia şi Spania, prevenirea situaţiilor de criză şi informarea transparentă a opiniei publice din România cu privire la acţiunile de comunicare derulate în Italia şi Spania. De asemenea, această amplă acţiune urmăreşte facilitarea parteneriatului cu autorităţile italiene şi spaniole în vederea dezamorsării potenţialului de criză şi crearea unui climat nedescriminatoriu pentru cetăţenii români pe teritoriul Italiei", a declarat preşedintele ASG, Alfred Bulai.

Procedura de selecţie se va desfăşura în trei etape, criteriile fiind stricte. Într-o primă fază, companiile vor trebui să împlinească următoarele condiţii: să fie solvabile, să aibă taxele şi impozitele achitate la zi şi un portofoliu de servicii foarte bogat. CV-urile şefilor de companie sunt, de semenea, un criteriu de selecţie.

Agenţiile trebuie să prezinte o garanţie de participare de 300.000 de lei pentru fiecare proiect în parte. În urma acestei preselecţii, care se preconizează a fi încheiată la mijlocul lunii aprilie, se urmăreşte ca Agenţia de Strategii Guvernamentale să stabilească o listă scurtă de maximum cinci societăţi.

În cea de-a doua etapă se vor organiza întâlniri cu fiecare societate în parte, în care acestea îşi vor prezenta obiectivele. A treia etapă constă în depunerea ofertelor propriu-zise, comisia de evaluare urmând să aleagă oferta economică cea mai avantajoasă.

"Deocamdată procedura de selectie a agenţiilor este blocată deoarece am avut o contestaţie. În urma selecţiei, va urma cea de-a doua etapă, aşa-numita procedură de 'dialog competitiv', unde vom discuta despre procedurile de derulare ale acestor campanii", a adăugat preşedintele ASG, Alfred Bulai. (20:06)

Ne puteți urmări și pe Google News