Ilan Șor, păpușarul afacerii de la Gările Auto. Liderul CUB, Igor Munteanu, îl dă pe mâna procurorilor

Ilan Șor, păpușarul afacerii de la Gările Auto. Liderul CUB, Igor Munteanu, îl dă pe mâna procurorilor Ilan Șor. Sursa foto: airport.md

Republica Moldova. Decizia de anulare a contractului de concesionare a gărilor auto era una așteptată de mulți ani. Este opinia liderului CUB, Igor Munteanu, care crede că târgul păgubos pentru stat l-a avut în spate pe Ilan Șor. Reprezentanții APP au mers la SRL „Gările Auto Moderne” pentru a prelua forțat activele, însă reprezentanții companiei au blocat procesul.

Ilan Șor a pus mâna pe gări, prin interpuși

Igor Munteanu spune că proiectul de concesionare a gărilor auto a fost scris, promovat și adoptat de către guvernul Filip. Mai mult, a fost folosit un studiu de fezabilitate scris de „Alternative Internaționale de Dezvoltare” și oamenii lui Ilan Șor.

„ Guvernul Filip a mers în mod obraznic și deschis la primirea unei singure oferte. Astfel, transmiterea în concesionare pe 25 de ani a celei mai mari rețele de gări și stații auto are loc în baza unei note informative de 3 pagini”, scrie Munteanu.

Igor Munteanu, lider CUB/Sursa: Facebook

Concurs trucat și condiții dedicate

Liderul CUB mai spune că în ziua în care a fost primită oferta, Ministerul Economiei a obținut avizele Consiliului Concurenței și Cancelariei de Stat, iar condițiile avantajau clientul special.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Contractul de concesionare este semnat de Ex-Factor SRL, una dintre cele mai puternice sub aspect financiar și logistic companii de construcții, care se retrage din Contract. Exact ca și în cazul Blue-Air-Air-Moldova, Ex-factor a transmis drepturile sale unei companii apărute peste noapte, “SRL Auto Moderne””, conchide Munteanu.

Totodată, liderul CUB se întreabă dacă vor urma acțiuni ale procurorilor pe cauza celor care-au viciat concursul, care le-au oferit oamenilor lui Șor cea mai largă infrastructura de transport public.

Ce prevedea contractul de concesiune

Contractul de concesiune a autogărilor a fost semnat pe 17 decembrie 2018, în timpul Guvernului Pavel Filip, pe un termen de 25 de ani.

Ulterior, s-a constatat că, la câteva zile de la fondare, firma a obținut dreptul  asupra întregii reţele de gări auto din ţară.

Conform contractului, partenerul privat s-a obligat să modernizeze 30 de gări și stații auto, iar aceste lucrări nu vor depăși trei ani.

Sursa: Facebook

Investiții insuficiente și justificări fără acoperire

În anul 2022 a fost formată o comisie care a evaluat toate contractele de concesionare încheiate de guvernarea democrată. Membrii comisiei au descoperit că SRL „Gările Auto Moderne” a investit mai puține mijloace.

Mai mult, raportul arată că au fost constatate întârzieri la executarea planului de investiții. Reprezentanții companiei au invocat diverse justificări, dar în lipsa documentelor confirmative.

Revista presei